Chemare la calea împărătească a luptei contra ereziei ecumenismului

Părinții autori ai comunicatului din 17 ianuarie 2018 și-au exprimat din start opinia că nu sunt de acord cu ideile promovate în Proiectul de Rezoluție al celor 5 preoți și al teologului Mihai-Silviu Chirilă, îndemnând pliroma Bisericii să nu fie de acord cu acest proiect, înaintea dezbaterilor din sinaxă,  deși acesta avea susținători în România, dar și în afara ei.

Prin urmare, din start s-a încercat manipularea conștiințelor, împiedicându-ne pe noi, credincioșii, să ne exprimăm liber conștiința, conform credinței noastre, cu privire la calea de urmat în lupta noastră împotriva ereziei, creând în același timp și derută în rândul nostru al mărturisitorilor, prin faptul că am fost îndemnați să nu-l semnăm!

Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte!

Nici nu se punea problema semnării acestuia, deoarece era în faza de proiect! Acest proiect era prezentat pentru ca mărturisitorii să ia cunoștință și, în urma dezbaterilor, să vină cu înbunătățiri, dacă este cazul (cel mai mare profesor de patrologie, adică de cugetare a Sfinților Părinți, părintele profesor Theodoros Zisis a considerat că nu este cazul, semnând proiectul exact în forma în care se afla, și duhovnicul Sfântului Paisie Aghioritul, părintele Maximos Karavas, l-a citit în Duminica Ortodoxiei în fața a mii de oameni exact în această formă).

După dezbaterea în cadrul unei sinaxe constituite cu acordul tuturor, urma să se elaboreze Rezoluția, care ar fi fost supusă spre semnare mărturisitorilor care și-au exprimat adeziunea.

Autorii comunicatului spun că Proiectul de Rezoluție a fost conceput de un număr mic de preoți – fiind o construcție lipsită de temelie – afirmație care nu se susține, pentru că Proiectul de Rezoluție putea fi conceput de orice preot sau credincios cu cunoștințe teologice și putea fi supus dezbaterii spre a se veni cu îmbunătățiri, dacă era cazul.

S-a spus din start că Proiectul de Rezoluție este o construcție lipsită de temelie, în condițiile în care ne arăta nouă, mărturisitorilor, Calea împărătească de luptă, care evită extremele.

35 de întrebări teologice despre corecta nepomenire, adresate monahului Sava și adepților „acriviei” cuvioșiei sale

De ce nu s-a supus acest Proiect spre dezbatere la Sinaxa de la Roman, preferându-se așezarea noastră, a mărturisitorilor, pe calea unei pretinse acrivii a Sfinților Părinți, numită așa doar formal, pentru că în fapt este o cale lumească împletită cu ură, invidie, răutate care ne-a dus în prăpastia în care ne aflăm?

Am spus autori, și nu semnatari, pentru că unii dintre părinții care apar în acest Comunicat nu sunt de acord cu documentul; mai mult , nici nu au participat la Sinaxa de la Roman, iar alții se căiesc și le pare rău că au participat.

Acest comunicat împotriva proiectului a fost conceput și redactat în grabă, la câteva zile de la convorbirea cu părintele Xenofont, când l-am întrebat de ce la sinaxă nu au fost invitați părintele Ioan Ungureanu de la Botoșani și teologul Mihai-Silviu Chirilă.

Scrisoarea unei credincioase din Neamț adresată celor care au provocat căderea Rădeniului

Astfel se explică atât multitudinea de erori și inexactități care sar în ochi oricărui om de bună credință, menite a a provoca derută în rândul mărturisitorilor, și faptul că în acest comunicat apare si invitația adresată semnatarilor Proiectului de Rezoluție din ianuarie, care nici nu știau de organizarea acestei întâlniri de la Roman.

Faptul că drumul comunității de la Rădeni a fost deturnat de unii din preoții autori ai comunicatului de respingere a Proiectului de Rezoluție, considerându-ne pe toți o masă de nepricepuți, ne-a adus acum în această situație, fără un loc de rugăciune.

Facem apel către toți mărturisitorii: să abandonăm această cale de luptă, care duce spre schismă și să ne alăturăm grupului celor șase autori ai Proiectului de Rezoluție din ianuarie 2018 și tuturor mărturisitorilor care merg pe calea împărătească a Sfinților Părinți.

Ortodocșii nepomenitori, susținători ai „Rezoluției din ianuarie 2018”: cine suntem și cum luptăm contra ecumenismului

Înainte de Sinaxa de la Roman prin scrisoarea din 17.01.2018 i-am rugat pe părinții noștri de la Rădeni să nu se ia hotărâri asupra unor documente pe care noi mărturisitorii nu le cunoaștem și să nu cadă în aceeași greșeală pe care au făcut-o ierarhii noștri, care la Sinodul din Creta au semnat documente eretice neconsultât poporul. Din păcate părinții au hotărât în locul nostru împiedicându-ne pe noi credincioșii să ne exprimăm liber cu privire la calea de urmat în lupta împotriva ereziei.

Maria Petrariu,

Târgu Neamț

 

P.S. Celor care vor să mă contacteze pentru a discuta ce este de făcut sau măcar să verifice existența mea, contestată de unii dintre preoții vizați de articolele mele și de ucenici ai sfințiilor lor, le pun la dispoziție datele mele de contact:

Maria Petrariu

Telefon: 0746806320

email: petrariumaria@yahoo.com

Scrisoare adresată mărturisitorilor de la Rădeni

image_pdfDescarcă în format PDF

Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu încalcă legislația în vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului își rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.

10 comentarii la “Chemare la calea împărătească a luptei contra ereziei ecumenismului

  1. „Femeile să tacă în adunări, căci lor nu le este îngăduit să ia cuvîntul în ele, ci să fie supuse, cum zice şi Legea. Dacă voiesc să capete învăţătură asupra unui lucru, să întrebe pe bărbaţii lor acasă; căci este ruşine pentru o femeie să vorbească în Biserică.” (1Cor 14:34-35).
    Din câte stiu femeia nu este chemată să predice, ci să asculte cuvântul dumnezeiesc cu evlavie şi credinţă.

    1. Femeia sa predice in Biserica nu are voie, dar sa marturiseasca si sa fie Apostol are voie! Sa propovaduiasca are voie! Sa nu confundam lucrurile… Cei care folosesc acest citat luat din context sunt dintre cei depre care se spune ca litera ii ucide….

      1. Ce sa propovaduiasca unele femei.Eu cred ca poate sa întrebe sa se informeze.Dumneavoastra recunoașteți vreodată că este gresit ce spuneti.Dati un exemplu unde sfinți părinți au trimis in vreme de erezie femeile la propovaduire.

        1. Femeile Mironotite sunt primele Propovaduitoare si Apostoli ai Invierii lui Hristos. Insusi Hristos le trimite la propovaduire ucenicilor Lui!

        2. Alinus, dumneavoastra dupa nume pareti femeie, iar asta nu va impiedica sa propovaduiti pe aici de dimineata pana seara si sa cereti mereu sa va dam exemple de sfinti parinti pentru te miri ce nimic care va trece prin cap.
          Daca tot ziceati pe undeva ca invatati acum teologie, adastati putin asupra Sfintelor Evanghelii si vedeti cine au fost primii propovaduitori ai Evangheliei lui Hristos.
          Dupa aceea, mergeti putin si cititi viata Sfintei Mari Mucenite Ecaterina si veti vedea cum se pune problema. Daca nu reusiti sa intelegeti de la Sfanta Ecaterina, cititi viata tuturor femeilor cuvioase și mucenite, poate veti intelege.
          Vad acum ca si parintele Matei v-a trimis la aceleasi lecturi. Faceti lecturile respective si veniti pe acest site cu alt duh, cu un duh constructiv, nu cu acest duh al contestarii neconditionate.
          Si inca ceva foarte important: EU AM SUSPICIUNEA CA SUNTETI CU TOTUL ALTCINEVA DECAT SPUNETI CA SUNTETI. RESPECTUOS VA INVIT SA NE SPUNETI CINE SUNTETI EXACT. IN NICIUN CAZ NU SUNTETI UN SIMPLU CRESTIN CARE INVATA ACUM. PARETI PREA PUSA IN TEMA CU O ANUMITA LINIE A ACESTEI LUPTE PENTRU A FI UN SIMPLU CRESTIN CARE INCEARCA SA INVETE.
          Astept cu mare nerabdare sa ne spuneti cine sunteti si conditionez de acest raspuns orice viitoare publicare a comentariilor dumneavoastra prea insistente si, dupa parerea mea, prea partinitoare.

        3. Alinus,
          Sfanta Nina cea intocmai cu Apostolii, luminatoarea Georgiei, trimisa la propovaduire de insasi Maica Domnului!
          Ce crezi ca a facut ea cand a ajuns in tinuturile Georgiei? A inceput sa intrebe, sa se informeze? Sau s-a dus la propovaduire? Si cei de-acolo nu erau eretici, erau pagani!

          Mai citeste o data: cea intocmai cu Apostolii, luminatoarea Georgiei!!!

          Consider comentariile tale nu doar prea insistente si partinitoare, ci de-a dreptul rautacioase si artagoase.

          Doamne-ajuta!

  2. Trebuie consolidată poziția la Orășeni.
    Trebuie făcută o nouă sinaxă la Botoșani sau Orășeni și refăcută pe cât posibil unitatea din 2017.
    Ar fi bine să participe și preotul Teodor Zisis și un ierarh, ca Longhin, și de la Rădeni, câțiva, etc., și nepomenitori și pomenitori.
    O astfel de sinaxă ar consolida Orășeniul și lupta noastră împotriva eresului din Creta, schismei din Ucraina și împotriva grupărilor schismatice, tip Sava – Ciprian.
    Pe lângă aceasta ar fi un pol de atracție pentru apărarea credinței Ortodoxe.

    1. ideea este excelenta si va promit ca deja se lucreaza in acest sens in asa fel incat lupta sa continue de unde a fost deturnata SI IMPOTRIVA ECUMENISMULUI, NU IMPOTRIVA CELOR CARE S-AU ÎNGRADIT DE EREZIE SI REFUZA SA CADA IN SCHISMA.
      Dupa Sfintele Pasti vom mai vorbi despre o astfel de intalnire sigur.
      Trebuie ca cei ce au fost lasati balta dupa caderea Radeniului SA ISI GASEASCA LINISTEA DIN PRIMUL AN DE LUPTA, dinainte de diversiunile puse la cale de unii in interiorul luptei noastre.
      Probabil ca nu vor putea participa parintii Teodoros Zisis si IPS Longhin, din diverse motive (varsta, interdictia BOR pusa parintelui Teodor, situatia din Ucraina la IPS Longhin si dorinta IPSale de a nu se amesteca in jurisdictia altei Biserici, cum e si corect canonic), dar noi vom putea face astfel de intalnire fara probleme.

      1. Iată părerea mea în legătură cu ce ar trebui făcut în continuare:
        – o nouă sinaxă la Orășeni-Botoșani ca o continuare a celei din 2017, după cernerea pe care a făcut-o diavolul, dar și ca un nou început, ca o regrupare, reluare a ofensivei antiecumeniste, mai ales că ierarhia BOR pare a nu avea nicio opoziție în afară de cei de la Orășeni și ceilalți care merg pe calea împărătească cum spunea o credincioasă. Știu că e dificil ca părinții Teodoros Zisis și IPS Longhin să ajungă la o astfel de sinaxă, dar ei vor fi prezenți cu gândul și cu inima.
        – ar mai trebui făcute două sinaxe, una în Grecia, ca cea din vara anului trecut, împreună cu preotul Teodoros Zisis, și una la Bănceni cu IPS Longhin unde să se consolideze opoziția față de schisma ucraineană, dar și față de pericolul apariției unei capcane din partea patriarhiei BOR de crearea a unui vicariat românesc și astfel, atragerea credincioșilor de partea celor (ierarhii români) care au semnat în Creta, așa încât, în final să se facă jocul Fanarului și schismaticilor ucraineni.
        – și cel mai important: toate aceste sinaxe să alcătuiască un fel de delegații, și după modelul Sf Apostoli, aceste delegații să fie trimise la fiecare patriarhie (ar trebuie, teoretic, la fiecare ierarh) pentru a trezi, influența, conștientiza și educa ierarhii, patriarhii despre pericolele ecumenismului, eresului din Creta, schismei din Ucraina, CMB-ului, etc, și a cere un Sinod Ortodox.
        – aceste lucruri ar atrage atenția lumii ortodoxe și ar determina o mișcare comună antiecumenistă în cadrul bisericilor locale.
        Ideea cea mai importantă este INFLUENȚAREA IERARHILOR prin aceste delegații. Lucruri de acest gen s-au mai făcut și părintele Matei Vulcănescu s-a implicat activ și are experiență.
        Trebuie făcute mai intens și cu toată mobilizarea spre toți ierarhii, nu numai spre patriarhii.
        Acestea sunt părerile mele expuse schematic, nu sunt literă de lege și doresc să fie luate ca atare.
        Doamne ajută!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

(Închide)