Citiți și:
Vă recomandăm și
Mărturisirea antiecumenistă NU este Reformă! Considerente teologice față de unele teze puse în discuție publică de către Părintele Matei Vulcănescu
Feminismul este o ideologie inspirată de legenda demoniței Lilith, „soția lui Satan”, „ruina lumii”
Botezul Domnului în Parohia mărturisitoare antiecumenistă Schit Orășeni
O altă evaluare a anului 2023
Conferință teologică la Nisporeni, Republica Moldova: Mitropolia Chișinăului este Biserica Ortodoxă canonică a Moldovei
Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu încalcă legislația în vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului își rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.
Nu-mi place duhul în care mergeți acum…
Teologic aveți dreptate, dar nu este de ajuns.
Trebuie să fiți siguri că aveți aprobarea lui Dumnezu.
Respectarea întru totul a canoanelor nu vă dă garanția că mergeți după voia lui Dumnezu.
Până la urmă canoanele sunt un semn exterior.
Canoanele sunt făcute pentru om, nu omul pentru canoane.
Pe lângă respectarea canoanelor trebuie să vă asigurați că Dumnezeu este de acord cu lucrarea pe care o faceți.
Diavolul, din mers vă poate arunca de pe o pistă pe alta, treptat, pe nesimțite.
Nu este de ajuns să respectați canoanele și să fiți prigoniți!
Trebuie să știți sigur că Dumnezeu este cu voi.
Dacă diavolul se preface în înger de lumină, vă poate da și râvnă în respectarea canoanelor dacă are de câștigat din aceasta.
Diavolul i-a aruncat într-o prăpastie pe ierarhi în Creta și fără prea mult efort îi aruncă în cealaltă prăpastie pe nepomenitori (ba ei se aruncă singuri, și el știe foarte bine aceasta).
Și atunci, din toată această bătălie, singurul câștigător este diavolul. Ce poate fi mai înfricoșător?
Trebuie să cercetați în ce duh sunteți?
Asta vă lipsește.
Bineînțeles că în timp, la final, veți vedea în ce duh ați fost, după roade, dar atunci nu veți mai putea schimba nimic.
Trebuie să știți de acum, de la început.
Despre cei din gruparea Sava-Ciprian-Antim nici nu mai avem ce să mai vorbim.
Aceia și cu teologia sunt la pământ.
Ce va face sa credeti ca Dumnezeu nu ar fi de acord cu drumul nostru? Ce credeti ca este gresit?
Într-adevăr, lucrarea pe care ați început-o cu Sinaxele de la Botoșani, cu lupta de la Orășeni și cu procesele din tribunale, corelate cu legăturile pe care le aveti cu alte Biserici ortodoxe, este o lucrare de mare anvergura in întreaga lume ortodoxa și de mare curaj, dar și de înfricoșatoare răspundere și cu risc maxim.
Insa:
– din cate stiu eu, niciun ierarh ortodox din lume nu a întrerupt pomenirea si sa fie prigonit si scos din comuniune cu Biserica de care apartine;
– care va fi finalitatea acestei lucrari?
În afara de o mana de oameni care, intr-adevar va luptati cu ecumenismul, ceilalți ortodocși nu sunt interesați de ceea ce faceți, nici de faptul că vreți să le oferiți un exemplu.
Riscați să rămâneți cu niște oameni care în timp se pot dispersa, și alții care se vor sminti și de care va trebui să răspundeți înaintea lui Dumnezeu, implicit de consecințele în timp.
– nu puteti acuza explicit ca ierarhii au propovaduit erezia in mod direct, ,,cu capul descoperit” deoarece au folosit formulări ambigue, ba, mai mult pe fata mărturisesc ortodoxia (deci, nu-i poti ,,prinde în cuvant”);
– toată lumea ortodoxă, cu tot cu ierarhie este scufundată adânc în oceanul ecumenismului, iar a ridica brusc capul deasupra valurilor nu cred ca va avea vreun succes.
Pentru că Însuși Dumnezeu s-a mâniat pe noi toți și nu poate o persoană sau un grup de persoane să îmblânzească mânia lui Dumnezeu și să sprijine Biserica să nu cadă.
La situația actuală din întreaga Biserică ortodoxă există trei soluții:
1 – o lupta la nivelul ierarhilor și a patriarhiilor împotriva ecumenismului, a pseudosinodului din Creta, schismei din Ucraina, etc. (ierarhii și patriarhii care mai sunt verticali trebuie să-și unească eforturile pentru a influența și îndrepta lucrurile);
2 – o luptă de rutină și în timp cu fiecare om în parte de conștientizare;
3 – și multă rugăciune, smerenie, umilință, pentru că acestea ne-au mai rămas.
Nu putem face nimic dacă Dumnezeu nu vrea.
Și atunci trebuie să ne umilim foarte mult înaintea Lui.
Concluzii;
– deși întreruperea pomenirii este corecta din punct de vedere canonic, nu a avut efectul scontat, din contra a dus la schisme si la eșecuri (din asta câștigând diavolul);
– inainte de a întrerupe pomenirea trebuia gândit si studiat mai mult cum s-a procedat de-a lungul istoriei în astfel de situații pentru a prevedea consecintele, nu, de exemplu, dintr-o supunere nechibzuita fata de anumiți duhovnici care si ei poate, au fost insuflati de un duh rau, care conduce lucrarea în timp (de exemplu am observat ca multi dintre cei care au întrerupt pomenirea sunt fii duhovnicesti ai preotului Antim) ;
– inainte de a întrerupe pomenirea trebuia facuta rugăciune la Dumnezeu sa dea un semn clar ca asa trebuie procedat, pentru ca noi, in râvnă noastră, putem greși (chiar Moise evita cand Insusi Dumnezeu il punea sa faca ceva – sigur trebuia mai mult smerenie si rabdare );
Recomandare:
– parerea mea este ca ar trebui lucrat la nivel înalt (al ierarhilor), nu încercând să implicam orice babă care, clar, nu stie teologie, si, astfel, nu se ajunge la un rezultat (chiar nici monahii, nici preotii nu cunosc bine teologie).
Mai bine ar fi sa bateti în usa fiecărui ierarh din lume si sa încercați să-i mișcați macar pe unii dintre ei.
Asa, prin aceasta, metoda, după cat se observa s-ar putea sa iasa un dezastru si veti avea o mare răspundere.
Oricum trebuie făcut ceva pentru a smulge acest eres din rădăcină, însă nu așa ca până acum.
Doamne ajuta!
Eu asa vad lucrurile.
Nu mi-o luati in nume de rau.
Nu v-o iau in nume de rau, dar am de facut cateva consideratii:
1. finalitatea luptei noastre este sa trezim la realitate pe cat mai multi. Daca acest lucru nu se va intampla, atunci macar Judecata ne va prinde incercand sa facem exact ce au facut si cei dinaintea noastra in situatii asemanatoare,
2. sunteti inselat de aparenta „formularilor ambigue”, care, in realitate nu sunt deloc ambigue, sunt cat se poate de clare pentru cine stie teologie. Sau poate credeti ca un profesor de calibrul prof. preot Zisis nu a priceput despre ce e vorba. In plus, IN LUCRARILE DOGMATICE NU EXISTA AMBIGUITATE. ORI AFIRMI ADEVARUL DINCOLO DE ORICE AMBIGUITATE, ORI TACI. DACA NU FACI NICIUNA, NICI ALTA, ESTI IN EREZIE. Ierarhii care au semnat la Creta stiu exact ce au semnat, stiu cu cine au semnat si pun in practica ce au semnat. Pentru ei nu exista nicio ambiguitate. De aceea, semnatura lor este cu capul descoperit. Ce spuneti nu are nicio acoperire in realitate. Exista episcopi participanti care au recunoscut ca acele documente sunt eretice, exista sinodul Bisericii Georgiene care au spus ca DOCUMENTELE DE LA CRETA NU CORESPUND INVATATURII BISERICII, adica sunt eretice. Asa ca ideea ca ierarhii nu pot fi prinsi cu capul descoperit e falsa.
3. Faptul ca ierarhii marturisesc de fatada Ortodoxia e fals. Cum a marturisit Ortodoxia patriarhul Daniel cand l-a strans ateul Moise cu usa sa inchida bisericile si sa renunte la Impartasanie? Va amintiti? A inchis bisericile si a renuntat la Sfanta Impartasanie, a recomandat lingurite, dezinfectare a icoanelor, distantare sociala si botnite in biserici. Cum au marturisit Ortodoxia cand a venit papa in vizita? Aici se vede adevarata lor marturisire, nu in cuvinte cu doua intelesuri care DOAR DAU APARENTA DE MARTURISIRE A ORTODOXIEI.
4. Ar fi fost minunat daca s-ar fi putut lupta in interiorul comunitatilor noastre, cu duh de pace, cu duh de dragoste, fara sa ajungem la masuri radicale ca intreruperea pomenirii. Dar, pe de o parte, UITATI-VA LA CEI CE NU AU INTRERUPT POMENIREA SI CARE AU SPUS CA LUPTA „DIN INTERIORUL BISERICII”, PUTETI SA IMI SPUNETI SI MIE CE REZULTATE AU OBTINUT EI? NICIUNUL. PENTRU CA LUPTA CU ARMELE IMPUSE DE IERARHII ECUMENISTI. Mie mitropolitul Teofan mi-a spus: „Scriti, faceti conferinte, vorbiti, faceti emisiuni, dar nu intrerupeti pomenirea”. Conferintele si emisiunile ii lasa reci, intreruperea pomenirii ii atinge.
5. Lupta la nivelul ierarhilor s-a tot dus, sinaxele pe care le-am facut au tot rugat ierarhii sa se trezeasca, au fost discutii, au fost scrisori, au fost memorii. La toate s-a raspuns cu viclenie, cu violenta, cu brutalitate, pentru ca LA CRETA S-A DECIS SA SE REPRIME ORICE MISCARE DE CONTESTARE A PRETINSULUI SINOD. EXACT ASTA SE INTAMPLA.
6. Discutii cu oamenii facem si acum si am facut si in trecut. Oamenii aud, unii poate cred ce le spunem, dar prefera sa stea in erezie cu ierarhii decat sa lupte. Asa cum prefera sa stea in sclavia Noii Ordini decat sa isi apere drepturile elementare. Si de ce e asta vina noastra?
7. Eu sunt cel mai ticalos dintre cei participanti la lupta asta, iar rugaciunile mele sunt rugaciunile unui om extraordinar de pacatos, dar ceilalti participanti, preoti, credinciosi, se roaga intens la Dumnezeu ca aceasta lupta sa fie binecuvantata.
8. Pareti a va fi pierdut nadejdea in posibilitatea ca aceasta lupta sa fie incununata de succes. Va asteptati la victorii rapide si la solutii mantuitoare. Nu uitati ca ereziile din istorie au durat zeci de ani, unele pana la un secol. Noi luptam de patru ani. Nu stim cand Dumnezeu va da victoria. Datoria noastra este sa fim trezi si sa luptam, nu sa dormitam si sa asteptam ca El sa ne dea victoria pe tava.
9. Toti cei ce au cazut in rataciri schismatice au cazut pentru ca nu au dorit sa urmeze calea patristica. Nu putem noi fi responsabili pentru caderea lor, ci cei ce i-au dus in caderea respectiva. Noi am facut tot posibilul sa tinem o cale patristica. Nu suntem mari duhovnici, nu suntem mari teologi, nu suntem mari sfinti, suntem oameni obisnuiti, peste care a venit o tulburare eretica atunci cand ne asteptam mai putin, cugetul ne-a indreptat sa actionam, pentru ca asa e firesc sa faci in astfel de situatii. Nu avem pretentia ca am facut totul perfect, sunt convins ca s-au facut si erori, pentru ca suntem oameni, dar nu cred ca de astfel de erori au fost scutiti cei din epocile anterioare.
Doresc sa va propun un exercitiu simplu: CAT DE AVANSAT AR FI FOST ECUMENISMUL POSTCRETAN IN ROMANIA DACA NU AR FI EXISTAT ACESTI PREOTI, ACESTI CREDINCIOSI, CARE AU LUAT ATITUDINE IN ACEASTA PERIOADA?
Un lucru e sigur: ierarhii au inteles de la noi ca nu le este permis sa avanseze in erezia asa cum si-ar fi dorit. Daca nu erau aceste proteste, sigur ar fi fost mult mai departe pe calea ecumenismului. Si in Romania, si in Grecia, si altundeva.
In ultima instanta, ce ii reprosati parintelui Ioan Ungureanu, ca despre asta vorbim aici? Ca i-a cerut celui care a mintit poporul sau sa iasa si sa spuna adevarul?
Ce credeti ca ar trebui sa faca sfintia sa acum? Sa dispara din peisaj si sa lase poporul sa il primeasca in suflete pe mitropolitul Teofan si sa revina la biserica unde exista comuniune cu acesta? Sa mearga linistit la inchisoare, unde doreste sa il arunce mitropolitul si sa isi lase credinciosii de izbeliste?
De ce credeti dumneavoastra ca a continuat sa lupte Sfantul Maxim Marturisitorul, daca la acel moment parea ca toate patriarhiile sunt contra lui?
De ce a continuat sa lupte Ghenadie Scholarios, cand parea ca totul e rezolvat de catre imparat in sensul filopapist?
Cum credeti dumneavoastra ca veti smulge eresul din radacina, daca nu veti face ce face parintele Ioan acum? Credeti ca va disparea pur si simplu? Va simtiti atat de puternic in rugaciune si traire ca sa il induplecati pe Dumnezeu de unul singur sa faca asta?
Nu uitati un detaliu. Exista posibilitatea ca la iesirea din acest an toata populatia acestei tari sa intre in circuitul stapanirii mondialiste antihristice. Romanii deja si-au acceptat soarta, deja au renuntat la libertatile lor si chiar si la statutul lor moral in Biserica, aratandu-se in fata lui Hristos in Biserica cu botnita noii ordini.
Credeti ca cu metodele pe care le-ati propus se va putea mentine ideea in popor ca ceva nu este in regula, ideea ca trebuie sa lupti cu sistemul ca sa nu te inghita? Eu nu.
Se vede duhul disperarii, nu al pacii. Marturisirea se face la vremea ei si nu la microfon.
Ce fel de marturisire ati facut dumneavoastra pana acum, de sunteti asa de mare expert in marturisire?
Marturisirea se face pe campul de lupta, nu pe Facebook.
Acest preot pe care il judecati dumneavoastra acum lupta de patru ani sa isi tina parohia ortodoxa impotriva unor fiare viclene si hraparete, care nu s-au dat in laturi de la nimic pentru a-i rapi pe credinciosi.
Duhul pacii pe care il vreti dumneavoastra este duhul compromisului ecumenist. Sa stam cuminti, sa nu smintim, sa acceptam tot ce ne spun ierarhii, sa nu ne pese ca ei sunt eretici pana in maduva oaselor. Asta e „duhul pacii” pe care il propovaduiti dumneavoastra.
Cand e timpul marturisirii e timp de lupta, nu de pace.
Dar cand stai la calculator si iti dai cu parerea toate par bune si frumoase. Acolo e putin altfel.
Ar trebui sa va doriti sa aveti asa preot, care lupta pentru sufletul dumneavoastra.
Apropo, preotul dumneavoastra paroh ce a facut pentru a va apara de lupii in piei de oaie care va spun ca ecumenismul nu este o problema? A pastrat „duhul pacii”?
Aveti dreptate domnule Creanga Teofil. Nu e frumos ce s- a intamplat, nu este in duhul Ortodoxiei ! Pacat!
De ce spuneti ca nu este in duhul ortodoxiei? Dar care este „duhul ortodoxiei”? Sa stai si sa minti si sa destructurezi o parohie, platind in viu pe fiecare credincios sa il accepte pe ereticul Teofan este in duhul ortodoxiei? Sa arunci o parohie intreaga in strada si sa introduci cativa rataciti in munca lor si un preot care este slab de tatana, in sens clinic, este duhul ortodoxiei?
Daca tot suntem in „duhul ortodoxiei”, ar trebui sa discutam cu nume si prenume, cum facem noi. Asta e duhul ortodoxiei, nu sa stam la calculator si sa ne dam cu parerea.
Ce anume vi se pare ca nu a fost in duhul ortodoxiei? Ca i-a cerut preotului de la MMB sa spuna adevarul? Ca i-a cerut primarului sa isi asume ca nu mai este primar de un an? Ca le-a spus celor cateva zeci de credinciosi ca au fost adusi prin inselare in munca unei comunitati care a fost scoasa din parohia sa pentru ca a refuzat comuniunea cu un ierarh eretic?
Sunt intru totul de acord cu dl. M.S. Chirila . M am saturat de minciuni .
Adevarul nu se negociaza . Este , sau nu este .
Daca Teofan era un duhul ortodoxiei, avea curaj sa vina in fata oamenilor ce-l asteptau,sa dea explicatii.Sa spuna adevarul despre ce au semnat in Creta…