Iașul se pregătește să devină centru al papismului pentru o zi. Mai există mitropolie ortodoxă în Moldova?

Primăria Municipiului Iași ne informează că, cu prilejul vizitei papei Francisc la Iași, sunt așteptați nu mai puțin de 120.000 de pelerini din toată lumea, care vor veni să îl vadă pe conducătorul religiei lor din toată lumea. Informația de presă ne spune că „Iașul va deveni unul dintre cele mai mari centre de pelerinaj ale credincioșilor de rit catolic”

Primarul municipiului Iași a apărut public într-un interviu în care și-a manifestat încântarea pentru prezența papei în orașul pe care îl conduce. Domnia sa spune că „este un moment istoric”, că papa este „reprezentant al celei mai influente Biserici din toate timpurile”, care „are o comunitate frumoasă în toată Moldova”, că vizita papei va aduce mari beneficii de vizibilitate Iașului, pentru că va face ca „în toate colțurile lumii să se știe că papa este la Iași”.

Primarul ne mai  spune că „toată lumea va afla unde este Iașul, ce reprezintă Iașul pentru România și Europa”, datorită acestei vizite realizate la invitația autorităților române și a conducătorilor catolici.

Nu ne spune edilul și ce reprezintă Iașul pentru România și Europa. Până acum noi știam ce rol are orașul Iași în istoria noastră, dar din această nouă perspectivă se cuvine să ne întrebăm: ce anume reprezintă Iașul pentru România și Europa? Este cumva un centrul al catolicismului românesc sau este centrul Ortodoxiei din Moldova și un centru foarte important al Ortodoxiei românești?

Primarul urbei moldave afirmă că Iașul are ce arăta lumii, însă a trecut cu vederea faptul că aproape tot ce are Iașul de arătat lumii reprezintă valori religioase ortodoxe, acumulate în secole de trăire creștină ortodoxă pe acele meleaguri și că deja le-a arătat lumii de mult.

Filmul de promovare a prezenței papei la Iași ne spune că „vizita va avea importante valențe ecumenice”, desfășurându-se sub sloganul „Să mergem împreună!”. Să mergem împreună unde? La Ierusalim, unde ne-au invitat membrii Sinedriului, în scrisoarea pe care ne-au adresat-o tuturor de a „sluji Dumnezeului revelat în Sinai”, avându-i pe israeliți ca „preoți ai umanității”? Pentru că în Împărăția cerurilor nu putem să mergem împreună, dat fiind că papa Francisc și cultul pe care îl conduce au fost condamnați ca eretici de cel puțin trei sinoade ecumenice.

“Prințul Bisericii”, mitropolitul Teofan, încurajat să participe la împlinirea idealului religios al mozaismului

Poate fi „Biserica Romano-Catolică” oricât de influentă în lume, așa cum a prezentat-o primarul Iașului, din punct de vedere teologic ea este o (mega)grupare eretică, condamnată de sinoadele ecumenice pentru învățături greșite, despărțită de Biserica Ortodoxă, singura Biserică autentică a lui Hristos, cea care asigură mântuirea și la Iași se numește Mitropolia Moldovei și Bucovinei, chiar dacă în aceste zile mitropolitul Moldovei și Bucovinei este semnatar al documentelor eretice ecumeniste din Creta, adică este eretic și unul dintre cei mai mari persecutori ai preoților mărturisitori antiecumeniști și nu își face datoria față de poporul credincios de a-i spune ce este cu adevărat papismul și care este diferența dintre acesta și Biserica lui Hristos, lăsându-i pe ortodocșii moldoveni să fie păcăliți de campanii de publicitate, care ni-l prezintă pe papa roman ca pe o binecuvântare pentru Iași, pe care se presupune că l-ar „scoate în lume”.

Singurul loc în care ne poate propune papa „să mergem împreună” este iadul, acolo unde merg toți ereticii condamnați de sfintele sinoade, care nu revin la Ortodoxie. Stă în puterea tuturor celor ce vor primi această invitație să spună „Nu”.

Este datoria mitropolitului Teofan și a mitropoliei pe care o conduce să spună lumii că Iașul s-a făcut cunoscut lumii cu mult înainte de venirea papei în România, că în secolul al XVII-lea aici s-a ținut un sinod panortodox, că conducătorul său din acea epocă era considerat un adevărat basileu bizantin, că mănăstirile și bisericile sale ortodoxe sunt de mult în patrimoniul internațional pentru valoarea lor inestimabilă, că mănăstirile din această mitropolie sunt foarte cunoscute în toată lumea, unele pentru valori artistice mondiale.

Nu putem să nu ne întrebăm, după ce am văzut cum mitropolitul Teofan a stat în sinagoga din Iași, alt moment de „mare vizibilitate” pentru urbea moldavă, și am aflat cum se pregătește primăria să fie pusă pe harta spirituală a pelerinajelor papiste dacă mai există la Iași o Mitropolie ortodoxă? Iar dacă mai există, ce anume se pregătește să facă pentru a reaminti tuturor din Iași că acest oraș este unul dintre cele mai importante centre ale Ortodoxiei românești, iar nu un centru al ecumenismului papist.

Patriarhul eretic Bartolomeu, susținut de papa Francisc, a creat în Ucraina premisele desăvârșirii uniației greco-catolice

Pe preoții și credincioșii din Moldova, care încă nu sunt convinși că trebuie să ia atitudine contra ecumenismului, îi întrebăm: Ce mai așteptați? Ca papa să se mute cu totul la Iași?

“Calendarul comun” s-a realizat. Așteptăm fără nicio reacție “potirul comun”?

 

 

image_pdfDescarcă în format PDF

Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu încalcă legislația în vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului își rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.

7 comentarii la “Iașul se pregătește să devină centru al papismului pentru o zi. Mai există mitropolie ortodoxă în Moldova?

  1. Nu e deloc intamplator ,ca in aceasta zi de sarbatorire a Marelui Parinte al Bisericii, Sfantul Maxim Marturisitorul, ni se ofera prilejul sa oferim in dar Domnului, marturisirea noastra dupa putere a Adevarului Hristos.
    Ne amintim ca in 2010, cu ocazia sarbatoririi Sfintei Cuvioase Parascheva, la Iasi au fost aduse spre cinstire si inchinare, moaştele Sfântului Maxim Mărturisitorul(o parte din mana dreapta) , de la Mănăstirea „Sfântul Pavel Xiropotamiteanul” din Muntele Athos, de catre delegaţia athonită condusă de Părintele Partenie – stareţul mănăstirii .
    Oare cum e posibil ca Mitropolitul Teofan sa marturiseasca fariseic dreapta credinta?
    A intrat in locasul satanei,sinagoga, dansand cu evreii dansuri ritualice, in vazul intregii lumi, a participat , el si slujbasii din subordine, la diferite slujbe cu ereticii condamnati de sfintele sinoade ecumenice , iar acum dupa semnarea ereticelor documente de la talharescul sinod din Creta, va cinsti in vazul intregii crestinatati, pe capul papistasilor,Papa.
    Nu cred ca a uitat cuvantul de foc al Sfantului Maxim Marturisitorul , podoaba Sfintei Ortodoxii:
    “Eu nu doresc ca ereticii sã patimeascã, nici nu mã bucur de rãul lor – fereascã Dumnezeu! – ci mai degrabã mã bucur si împreunã mã veselesc de întoarcerea lor; cãci ce e mai plãcut celor credinciosi, decât sã vadã adunati împreunã pe copiii cei risipiti ai lui Dumnezeu? Nu scriu nici îndemnându-vã sã puneti asprimea înaintea iubirii de oameni – nu as putea sã fiu atât de sãlbatic – ci rugându-vã sã faceti si sã lucrati cele bune pentru toti oamenii cu luare aminte si cu cercare multã si fãcându-vã tuturor toate, dupã cum are nevoie fiecare din voi. Numai un lucru îl voiesc de la voi: vã rog sã fiti aspri si neîndurati fatã de orice ar putea sã ajute la dãinuirea credintei lor nebunesti, cãci socotesc urã fatã de oameni si despãrtire de Dumnezeiasca dragoste ajutorul dat rãtãcirii eretice spre mai mare pierzanie a celor ce se tin de aceastã rãtãcire“.
    (Sfantul Maxim Marturisitorul (epistola 12: PG91, 465C) )
    Mântuirea în ansamblul ei depinde nu doar de credinţa inimii, ci şi de mărturisirea acestei credinţe.
    In anuntul venirii papei in Romania, un blog cunoscut, anunta ca”Nepotrivita este si ideea de a se organiza rugaciuni in timpul vizitei Papei la Catedrala. Pe langa faptul ca ar fi un gest necanonic, ar fi unul care ar scandaliza multi credinciosi ortodocsi si care ar putea revitaliza miscarile schismatice ale nepomenitorilor, care ar gasi inca un motiv in plus sa-si clameze dreptatea. ”
    Prin urmare asa suntem vazuti de media aservita mai marilor Bisericii si de ei insisi, drept schismatici nepomenitori.
    Manipularea este evidenta si se mentine la acelasi nivel ridicat ca in 2016.
    Sa ne ajute Sfantul Maxim Marturisitorul, sa marturisim cu trezvie duhovniceasca si curaj, indiferent de amenintari, prigoane ,urgisiri, Adevarul Hristos, in orice clipa si in vecii nesfariti,Amin

    1. Nu stiu care este blogul cunoscut, va rog sa imi trimiteti in privat adresa, nu public, pentru a nu face reclama unor astfel de productii.
      INSA CEEA CE CONTEAZA DIN ACEA RELATARE ESTE CA SINGURUL LUCRU DE CARE SE TEM ESTE MISCAREA NEPOMENITORILOR. Cat ii vor scandaliza pe ceilalti ortodocși, care au ramas in comuniune cu ierarhii eretici dupa Creta, ramane de vazut, pentru ca pentru asta si vine papa, sa verifice moralul credinciosilor ortodocși si daca sunt gata pentru urmatorul pas.
      Faptul ca se tem de reactia noastra este demn de atentie.

  2. Prozelitismul catolic pe pamantul ortodox al Romaniei,de cate Papa, nu trebuie acceptat sub nici o forma.
    Dupa aceasta incercare pusa in fata noastra de Domnul Cel Vechi de Zile, fiecare crestin ortodox va fi intrebat de propria sa constiinta cum a marturisit Adevarul.
    Nu astept nimic bun din partea Patriarhului sau a sinodalilor sai, supusi lui si nu Mantuitorului Hristos.Ei au demonstrat ca ecumenismul,pan-erezia tuturor timpurilor este telul lor in aceasta viata.
    Daca aceasta vizita are rezultatul favorabil scontat, unirea mai intai cu greco- catolicii are cele mai mari sanse, si apoi cu romano-catolicii.

    „Papa Francisc va beatifica, în timpul vizitei în România, şapte episcopi greco-catolici ”care au preferat moartea în locul trădării credinţei” în faţa prigoanei comuniste, au declarat, pentru Europa Liberă, surse din interiorul clerului.
    Este vorba de Iuliu Hosuu,Tit Liviu Chinezu,si altii.
    Odată cu interzicerea cultului greco-catolic de către comunişti, în 1948, refuzul episcopilor greco-catolici de a trece la Biserica Ortodoxă s-a soldat cu persecuţii şi, în cazul unora dintre ei, moartea în temniţele comuniste….
    Papa Francisc vine la Bucureşti pe 31 mai, la Iaşi, urmând ca la Blaj, capitala de facto a greco-catolicilor din România, să oficieze ceremonia de beatificare în 2 iunie. Vizita Papei Francisc în România se petrece după 20 de ani de la prima vizită a unui Suveran Pontif într-o ţară ortodoxă – Papa Ioan Paul al II lea, Bucureşti, mai 1999.”se stipuleaza in ziarul Adevarul.
    Se asteapta la mari demonstratii de simpatie din partea din partea catolicilor ,greco-catolicilor din tara si strainatate.
    Nu astept nimic nici din parte Manastirilor , care fiind conduse de oamenii de taina recomandati de Inaltii Ierarhi , au tacut jalnic si pustiitor pana in acest moment.
    Intocmai ca pe vremurile de trista amintire ale comunismului satanic si distrugator,toti oamenii supusi regimului de teroare si-au indeplinit cu brio sarcinile, fiind mentinuti si avansati in functii,drept recompensa pentru modul in care s-au achitat de ele.
    Aceea era o dictatura de stat, in timp ce aici vorbim de Biserica, al carei Cap este Mantuitorul Hristos.
    Nu astept nici o reactie similara cu cea a georgienilor, ci astept din partea pleromei ortodoxe romanesti sa se ridice intr-un gand,o singura simtire ,intr-un cuget insufletit de nobilele idealuri de dragoste pentru Ortodoxie,neam si tara ,pentru care si-au dat viata pe campurile de lupta,in temnite ,lagare si inchisori,sute de mii de romani.
    Dintre acestia Patriarhia nu a gasit nici macar un Martir pentru a fi canonizat?
    Cata rusine,cat dispret, fata de nemul acesta umilit si batjocorit ,fata de istoria si traditiile de veacuri ale celor care locuiesc inca in teritoriul canonic al Romaniei.

    „Asta-i tot Iisuse dulce – pus pe cruce pentru lume?
    Asta-i tot – frunte de rege cu cununa cea de spin?
    Eri ai fost steaua de aur a“mpăraților creștini
    Azi în gura lor profană nu mai ești decât un nume.

    O! sdrobită e coroana care secoli o măriră
    Trebue“n purpură și aur, tu Christoase să te-mbraci
    Dacă vrei mulțimei grele – s-o domnești sau ca să-i placi
    Azi numa“n“tra artei lucruri – nu te-adoră – ci te-admiră“.
    Două strofe memorabile din poezia Dumnezeu și om ,ale Marelui Eminescu,gasite intr-un manuscris din 1872,care ,ar trebui raportate la finalul versiunii, dar care au fost părăsite de poet.

  3. Cred că Sfântul Voievod Stefan Cel Mare si Cel Sfant se răsuceşte în mormântul de la Putna,iar
    Sfântul Daniil Sihastru se răsuceşte în mormântul sau de la Voroneţ.

    Oare cati au auzit cuvintele învăţatului Dimitrie Cantemir care, în „Descrierea Moldovei” vorbeşte astfel despre moldoveni : ”Moldovenilor nu le este nicio lege mai urâtã ca a Romei, căci ei zic că toate celelalte erezii sunt cunoscute prin sine însele şi prea uşor se pot înţelege în ce se despart de la adevărata Biserică creştină; dar papistaşii sunt ca lupul în piele de oaie, acum numesc frate pe cei din Biserica răsăriteană, acum le zic că sunt schismatici sau achefali, adică fără cap, fiindcă nu recunosc pe papa de cap văzut al Bisericii…”
    Iar, mai jos, dupã o demonstratie mai lungã, Cantemir trage concluzia: ”… se vede limpede cã Apusul si nu Rãsãritul s’a depãrtat mai târziu dela credinta crestineascã cea adevãratã.”

    (Descrierea Moldovei, ed. A. Papiu-Ilarian, Bucuresti, 1875, pg. 152).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

(Închide)