Întrebare pentru monahul Sava Lavriotul: Aveți pașaport biometric?

„Părintele Sava este un om integru, care nu are acte biometrice și nu are de gând să le ia.”

(Preot Ciprian Ioan Staicu)

 

Pe siteul propriu, preotul Staicu, lăudătorul și promotorul episcopului schismatic sârb Artemie, a lansat informația că monahul Sava va veni la București pentru o conferință. Din articol, vedem că organizatorul conferinței este altcineva decât preotul Staicu, cu care acesta este în conflict, arătând că preotul respectiv este marginalizat chiar în propriul grup schismatic, pe care visa odinioară să îl conducă.

Și-a găsit gruparea Staicu-Sava-Rădeni episcop?

Monahul grec a dispărut din peisajul românesc de vreo patru luni, probabil pentru a lăsa să se șteargă din mințile românilor efectele dezvăluirilor Mărturisii Ortodoxe cu privire la aplecările stiliste ale cuvioșiei sale și ale celor trei invitați pe care i-a adus la conferințele din ianuarie, prezentându-i ca „părinții aghioriți” de la care își derivă învățătura  pe care le-o decretează adepților din România ca un veritabil papă, ex cathedra, de la microfonul conferințelor pe care le ține prin țară, fiind, ca și papa roman, urmat fără crâcnire de către preoții nepomenitori care i s-au alăturat, urmați, la rândul sfințiilor lor, fără crâcnire de ucenicii proprii.

Nepomenitori greci, despre strategiile stiliste ale monahului Sava și ale însoțitorilor săi în România

Un alt motiv al absenței monahului grec s-ar putea să fi fost și dorința de a face uitată dărâmarea Rădeniului, la care a participat efectiv, alături de adepții săi din schit. Reamintim că, la 28 ianuarie 2019, fix la împlinirea unui an de la proclamarea deciziilor întâlnirii de la Roman în biserica de la Rădeni, călugărul Sava a încercat să țină o conferință acolo, dar aceasta a fost un eșec, din pricina poziției egumenului Pamvo față de prezența harului în Biserică.

35 de întrebări teologice despre corecta nepomenire, adresate monahului Sava și adepților „acriviei” cuvioșiei sale

Monahul Sava și adepții săi, care au vorbit un an de zile despre faptul că toți credincioșii, preoții, episcopii și Bisericile locale care nu au întrerupt pomenirea sunt eretici, au fost contrariați de afirmațiile ieromonahului Pamvo (deși unii dintre ei sunt de aceeași părere încă de la începutul luptei), care nu a făcut decât să tragă concluzia discursului lor de un an de zile, și au părăsit schitul, împreună cu ucenicii, dispărând cu totul din prim-planul luptei antiecumeniste, lăsând sute de nepomenitori din toată țara fără un loc de închinare.

Scrisoarea unei credincioase din Neamț adresată celor care au provocat căderea Rădeniului

Sfătuit probabil de preotul Staicu (vrem să rămânem naivi și să credem că e doar o strategie destul de neinspirată a purtătorului de vorbe al monahului), monahul Sava dorește să se reinventeze în spațiul românesc, după ce numărul adepților s-a subțiat considerabil.

„Mărturisire spre Înviere. Trei ani de rezistență antiecumenistă în BOR”: Sinaxa interortodoxă Botoșani II, 1 mai 2019

Pentru că despre ecumenism nu prea mai are ce spune, după ce a dus în schismă o parte a mișcării antiecumeniste din România și, mai ales, după ce tot ce trebuia spus a fost spus corect și patristic de Sinaxa Botoșani II, din 1 mai 2019, unde adevărata luptă antiecumenistă s-a relansat în forță, monahul Sava promite să le vorbească auditorilor cuvioșiei sale despre lupta contra actelor biometrice și a pecetluirii antihristice, „în duhul Sfântului Paisie Aghioritul și al Părintelui Iustin Pârvu”.

Monahul Sava l-a hulit, la București, pe Sfântul Paisie Aghioritul, numindu-l indirect “antipatristic și eretic”

Prin aceasta, monahul grec pare a urmări:

  1. Să deraieze atenția publicului de la discuția despre ecumenism, unde a eșuat, și să încerce să o capteze pe tema biometriei.
  2. Să își refacă imaginea de contestatar al sfințeniei Sfântului Paisie Aghioritul.
  3. Să acopere greșelile grosolane ale monahului Efrem Prodromitul, care, prin afirmațiile iresponsabile potrivit cărora Părinții Iustin, Arsenie, Cleopa și ceilalți mari duhovnici români ar fi fost eretici pentru că nu au întrerupt pomenirea ecumeniștilor, a provocat nemulțumirea câtorva dintre noii lor aliați.

Susține monahul Efrem Prodromitul că Părintele Iustin Pârvu a fost… eretic pentru că nu a întrerupt pomenirea?

Nu știm exact ce va spune monahul Sava la conferințele sale, nici nu are prea mare importanță. Dacă va relua afirmațiile pe care le-a făcut la Bănceni în 2016, când a spus că simbolurile antihristice utilizate în actele biometrice privesc statul, nu ne afectează pe noi, cu siguranță îi va contraria pe cei ce doresc o condamnare a acestora și un mesaj clar de neprimire a lor.

S-ar putea să îl contrarieze și pe tovarășul de schismă al cuvioșiei sale, monahul Efrem, adept și promotor al „suveranismului”, în baza căruia îi îndeamnă pe cei care îl ascultă să renunțe la toate actele emise de stat și să se declare „persoane suverane”, ceea ce unora dintre aceștia le aduce, când interacționează cu autoritățile statului, probleme serioase, ce pot merge până la condamnarea penală, în situații în care sunt prinși, de exemplu, în trafic fără acte de proprietate a mașinii, fără carnet de conducere, acte de identitate etc.

Dacă, printr-un cameleonism cu care ne-a obișnuit și s-a făcut cunoscut și în patria sa, monahul va lansa un atac la adresa actelor și va susține respingerea lor, există posibilitatea, cunoscându-i extremismul demonstrat în lupta antiecumenistă, să pună problema de așa manieră încât să completeze schisma antiecumenistă cu o schismă pe tema actelor biometrice.

Este de așteptat să încerce să facă pe plac unui public pe care să îl considere ca având o atitudine destul de radicală pe această temă, riscând să ducă în derizoriu și lupta antibiometrică, foarte importantă, dacă e dusă teologic corect, și să facă, prin aceasta, jocul sistemului, așa cum îl face prin modul în care luptă contra ecumenismului. Cam asta ne dă de înțeles preotul Staicu că se va întâmpla.

L-am obișnuit pe monahul Sava cu întrebările noastre la conferințele pe care le ține, iar cuvioșia sa ne-a obișnuit cu ocolirea lor, din pricina faptului că nu este în stare să le răspundă.

Îi adresăm și de data aceasta o întrebare simplă: Aveți pașaport biometric?

Din informațiile noastre, statul grec nu are alternativă la pașapoartele biometrice. Știm cu siguranță că Federația Rusă cere pașaport cu viză celor care vizitează țara respectivă. Pașaportul poate fi sau nu biometric, dar trebuie să fie valabil cu șase luni înainte de expirarea termenului.

Monahul Sava a fost la conferința de la Krasnodar, din Federația Rusă, în luna octombrie 2017, acolo unde am fost și eu. Eu am avut pașaport temporar, pentru că în această țară s-a obținut o alternativă la actele biometrice. Monahul Sava a avut pașaportul pe care îl eliberează țara cuvioșiei sale, pe care îl vedeți în prezentarea Wikipedia în continuare.

(Textul de pe Wikipedia spune: „Pașapoartele grecești sunt eliberate exclusiv cetățenilor greci cu scopul călătoriilor internaționale. Pașapoartele biometrice se eliberează din 26 august 2006, pașapoartele în format vechi [nebiometrice – n.n.] fiind declarate invalide de la data de 1 ianuarie 2007. Din iunie 2009, cipul RFID al pașaportului include două amprente digitale și o imagine JPEG de înaltă rezoluție aparținând posesorului. Cetățenii greci sunt, în același timp, și cetățeni ai Uniunii Europene. Pașaportul și cartea națională de identitate permit exercitarea drepturilor la circulație și rezidență în oricare dintre statele Uniunii Europene și ale Spațiului Economic European” [s.n.])

Îmi amintesc că unii dintre preoții ruși nepomenitori, care opriseră pomenirea necanonic, tocmai pe tema actelor biometrice, l-au părăsit repejor pe conferențiarul atonit pentru că și-au dat seama că are în buzunar pașaport biometric.

Nu este rolul și intenția noastră de a-l judeca pe monahul Sava cu privire la opțiunile sale referitoare la actele biometrice. Fiecare își poartă grijă de sufletul și libertatea sa cum crede de cuviință.

Atunci însă când vii să ții o conferință în care vorbești despre lupta contra actelor biometrice și a pecetluirii lui antihrist în numele Sfântului Paisie Aghioritul și al Părintelui Iustin este corect ca auditorii tăi să știe acest detaliu referitor la atitudinea practică față de luptă a conferențiarului din fața lor.

Aflăm de la preotul Staicu că și organizatorul român al conferinței ar avea acte biometrice. Așa că va fi o conferință pe cinste. Preotul Staicu , de dragul răzbunării pe organizator, probabil, îl prezintă ca pe acesta ca pe o „problemă”. Oare să nu fi știut de „problema Gheron Sava”

Preotul Staicu ne face această dezvăluire, într-un material numit „Slalom printre ispite și înșelări”, în care spune: „Părintele Sava este un om integru, care nu are acte biometrice și nu are de gând să le ia”. Și atunci cum a ajuns în Rusia, de vreme ce Grecia nu are decât pașapoarte biometrice, iar Rusia cere pașaport obligatoriu? În încheiere, preotul îl roagă pe monahul Sava să nu se lase folosit ca „imagine și prezență”, arătându-ne motivul prezenței monahului în România.

Cred că părintele Sava ne datorează un răspuns la întrebarea noastră, tocmai pentru a nu risca să asistăm la o adevărată culme a imposturii: un posesor de pașaport biometric îndemnându-și audiența să lupte la sânge contra acestor acte, luându-i ca martori al spuselor sale pe un sfânt grec căruia îi neagă sfințenia și pe un mare duhovnic român, pe care îl acuză de erezie cel care îi stă alături în aceste conferințe, fiind tradus de către cineva care știa că are acte biometrice și a mințit că nu are, într-o conferință organizată de un purtător de acte biometrice într-o țară cu alternativă la biometrie, pe care o acceptă și SUA, atunci când călătorești acolo.

După cum și-a dat seama deja probabil, românii sunt hâtri din fire și nu cred că monahul Sava ar trebui să riște, de dragul popularității iluzorii, să își piardă imaginea și prezența, pe care i le prețuiește preotul Staicu așa de mult și să își schimbe respectabilul nume de Gheron Sava Lavriotul pentru vreunul mai puțin măgulitor, cum ar putea fi Gheron Sava Cipiotul sau Gheron Sava Biometridul.

Hristos a înviat!

image_pdfDescarcă în format PDF

Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu încalcă legislația în vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului își rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.

6 comentarii la “Întrebare pentru monahul Sava Lavriotul: Aveți pașaport biometric?

    1. Eu am calatorit la Ierusalim cu pasaport temporar. Statul roman elibereaza pasapoarte temporare, iar Israel accepta pasapoarte temporare. Israel are el insusi un regim de pasapoarte alternative, iar din cat am auzit multi israeliti nu isi iau biometrice.

  1. ADEVARAT A INVIAT!

    Omul vine pe lume cu Bunul simţ ancestral, dar valoarea lui poate creşte sau descreşte pe parcursul vieţii, funcţie de factorul educaţional si mediul in care se dezvolta. Oare cei care se pretind a fi ortodocsi, cei de pe unele tabloide cu pretentie teologica, care s-au infratit acum, cunosc politeţea? Sau îşi permit orice în numele unei libertăţi prost înţeleasă, nemaivorbind de cei dominaţi de orgoliu, care sfidează bunul simţ, crezând că se pot manifesta oricum in numele apararii ortodoxiei?“*Căci precum un om şi-a pierdut moştenirea, aşa şi tu ai pierdut prietenia aproapelui tău. Şi ca şi cum ai fi slobozit o pasăre din mâna ta, aşa ai scăpat pe prietenul tău şi nu-l vei mai câştiga pe el.”
    Toti sunt convinsi ca dreptatea este de partea lor si nu li se poate intampla nimic, caci scopul pentru care lupta este unul nobil, dar sa nu uite ca **De se va bizui cineva numai pre a sa dreptate si pre izbavirea ce singur si-o lucreaza, in desert si in zadar se trudeste. Ca toate ale dreptatii sale ca o carpa lepadata se vor arata in ziua cea de pre urma, precum zice Isaia: „Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5)

    Întâlnim de la o vreme, la tot pasul, parvenitism, mitocănie, misoginism, incompetenta si impostura, manifestări ale lipsei de bun simţ, ale unei educatii morale si intelectuale precare, cu pronuntate complexe de inferioritate si neputinte intelectuale. La o simpla analiza, toti acestia vadesc a avea posibile esecuri in integrarea sociala, in integrarea profesionala, lipsa unui loc de munca, (lipsuri financiare) care se însumează şi avem, spre regretul nostru, tabloul celor care si-au unit glasurile in a defaima si injosi pe cel aratat cu degetul, ca fiind activist pro-cip, pro-ecumenism, infiltrat intre „antiecumenistii de buna credinta”, „poate avand sortulet”, dirijat de un spion al „mosadului rusesc”, etc
    *”Batjocura, sudalma este partea celor trufaşi, şi pedeapsa, ca leul va pândi asupra lor”, a spus Isus Sirah, căci buna cuviinţă se înscrie în sfintele principii ale Legii cerului, principii desăvârşite, neschimbătoare. Le cunoaştem îndeajuns?

    Pana nu demult unii se declarau impotriva dezbinatorilor schismatici. Acum sunt cu toti in acelasi „partid”, buni prieteni, caci lupii fac casa buna impreuna, urland impotriva aceluiasi „dusman comun”, care trebuie anihilat. „Nu să ajungi puternic te pregătește. Nu pentru binele tău să lupți și să muncești, ci pentru binele și salvarea neamului tău.”
    Prin educaţie dobândim politeţea care implică generozitate, iar prin ortodoxie, simţul dreptăţii, al frumosului, decenţă, chiar eleganţă! Primim, refuzăm? Ar trebui să învăţăm continuu, ca prin spusele şi faptele noastre, să nu lezăm pe cei din jurul nostru. Mulţi nu ştiu, sau nu le pasă că nu ştiu să se poarte şi adoptă un comportament obraznic, rănind pe aproapele. Toată lumea este a lor, cuvântul lor planează asupra tuturor şi au dreptul să-i atace, să-şi bată joc de ei. Nu este aceasta o formă a sclaviei, să-ţi baţi joc de sufletul omului?

    Constatam ca o adunatura de vatafi si arendasi, experti in arta minciunii si manipularii agresive, scormonesc salbatic in gasirea motivelor inventate de minti paranoice, caci ei sunt convinsi ca detin puterea de a executa public cu grosolanie si aroganta, pe cine decid ca a devenit indezirabil, intocmai ca politrucii perioadei staliniste in timpul proceselor intentate „dusmanilor poporului.” Nu ma surprinde folosirea celor doua instrumente caracteristice , manipularea psihologica a maselor, caracteristica sistemului ateu bolsevico-sionist si botnita organelor de represiune. Daca ești insa “un soldat disciplinat”, ți se permite aproape orice, mai ales cu “dușmanii”.
    Adevarul despre cine sunt si ce urmaresc a iesit la iveala, iar neputinta si reaua-credinta s-a manifestat cu vulgaritate, ipocrizie, lașitate, mediocritate, aroganță, cinism și chiar prostie, gasind terenul propice. Acesti diversionisti si sabotori a tot lucrul bun intocmit cu truda si osteneala, au o placere diabolica să murdărească pe cei din jurul lor, insultând, scormonind în viața celui urmarit ca o prada, jignind, rănind, mințind, denaturând anumite fapte din trecutul oamenilor, denaturand fraze, rastalmacind cuvinte, in dorinta de a-si pedepsi exemplar semenul, aflat in postura de „dusman de clasa”. Drumul pe care au pornit este fara intoarcere, si esecul actiunii lor se va arata cat de curand.

    „*Cel care aruncă piatră în sus, peste capul său o aruncă şi lovitura vicleană dă naştere la răni.

    Cel care sapă groapa altuia va cădea el în ea şi cel care întinde cursă se va prinde în ea.

    Cel care face rele, peste el vor cădea şi nu va cunoaşte de unde-i vin.”

    *Cartea înţelepciunii lui Isus, fiul lui Sirah (Ecclesiasticul)27;18,19,26-29
    **Sf. Macarie cel Mare (†390),Omilii duhovnicesti XX, 3

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

(Închide)