Lenea și alegerile noastre greșite, când ne referim la Sfintele Liturghii duminicale și din toate celelalte zile sfinte, ne îndepărtează de datoriile pe care le avem față de Dumnezeu și ne pun în pericol sufletul, pentru că îndepărtându-ne de Biserica lui Hristos, rămânem departe de vindecare, care vine doar prin participarea la Sfintele Taine.
Sfântul Grigorie Palama ne spune că „rămânem fără a fi vindecați, suferim necredința în [sufletul nostru] din cauza faptelor sau cuvintelor și nu ne apropiem de operația chirurgicală a lui Hristos pentru a primi… vindecarea sfântă . ”
Ortodoxia nu este o religie prin care să putem obține mântuirea în intimitatea propriei case, deoarece credința noastră este o credință a comuniunii, prin care participăm la Trupul lui Hristos într-un mod comunial. În această viață trebuie să participăm la viața comunitară a Bisericii, deoarece după moarte nu există tratament pentru ceea ce ne separă de Dumnezeu.
Nu există pocăință după această viață, pentru că toți oamenii împărtășesc același sfârșit.
Fiecare dintre noi are menirea să vadă Slava lui Dumnezeu la A Doua Venire [Parusia] a lui Hristos.
Protopresbiterul Ioannis Romanides ne spune: „Toți oamenii vor vedea Slava (Lumina necreată) a lui Dumnezeu și, din acest punct de vedere, au același sfârșit”. Toți, desigur, vor vedea Slava lui Dumnezeu, dar cu o singură diferență: cei Mântuiți vor vedea Slava lui Dumnezeu ca cea mai dulce și nesfârșită Lumină, în timp ce cei blestemați vor vedea aceeași Slavă a lui Dumnezeu ca un foc mistuitor care îi va arde. ”
Trândăvia și alegerile noastre greșite ne îndepărtează de Sfintele Taine și ne lipsesc sufletul de Harul vindecător care vine din întâlnirea cu Dumnezeul cel viu.
Ca Spital al Sufletului, Biserica a fost înființată de Însuși Hristos ca fiind locul în care primim vindecare, pentru a ne putea desfăta și bucura de ospățul cel veșnic care ne așteaptă în viața viitoare.
Lipsindu-ne de Tainele pline de har în această viață, care se găsesc doar în viața Bisericii, ne despărțim de chiar tratamentul care ne asigură fericirea veșnică în viața de apoi.
Cu dragoste în Hristos,
Starețul Trifon
Our Laziness and Misplaced Priorities | A Russian Orthodox Church Website
Vă recomandăm și
Sfântul Cuvios Porfirie Kavsokalivitul: Bucuria lui Hristos vă vindecă!
Cine sunt ortodocșii mărturisitori împotriva ecumenismului care țin calea canonică a nepomenirii?
Întreruperea canonică a pomenirii ierarhilor ecumeniști și riscurile ei
Semnele adevăratei vieți duhovnicești
Condamnarea și mustrarea aduc folos în Biserica lui Hristos
Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu încalcă legislația în vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului își rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.
Adevărat!
Sunt 3 situatii cand credinciosul se lipseste de Sf.Taine:doua situatii binecuvantate si una care e intr-adevar lenevie,indolenta(mentalitate de indolent de genul:”nu ma intereseaza”).In lumina discernamantului exista si aceste doua situatii binecuvantate:1esti oprit de la impartasirea cu Sf Taine,pentru vindecarea de patimi,pe un anumit numar de ani,sau pe patul de moarte si2,nu poti participa de cate ori ti-ai dori,deoarece nu ai posibilitati financiare sa vii cu toata familia ,in aceste conditii,omul isi plineste datoriile sufletesti cum poate pentru ca acum lucrurile nu mai sunt asa cum vrem noi si aceasta nu-i indreptateste pe acei soi de oameni vesnic nemultumiti de oricine si orice sa concluzioneze de moment si ne-gandit,dupa cum le tuna mintea,oameni si situatii.Pentru cei cu mintea usoara:v-ati pus macar o ora in situatia celuilalt?Poate nu are trandavia aceea pe care o vezi pentru ca nu are banii tai,nu are masina performanta cum ai tu ca sa se deplaseze la viteza gandului si cand vrea”buricul” lui.Nu are serviciul tau: poate munceste peste hotare sau poate azi are un servici si maine nu il mai are,sau poate are multi copii,sau are un copil cu autism si cheltuie multi bani cu el.Nu stii situatia fiecaruia iar aici se aplica cuvantul” Nu judeca,ca sa nu fii judecat” sau ” cine esti tu de te-ai pus judecator al altuia in locul lui Hristos?”