Mitropolitul eretic Teofan răspunde cererii credincioșilor din Schit Orășeni de a li se respecta drepturile prin trimiterea bodyguarzilor și prin refuzul de a oferi servicii religioase ortodoxe

În urma memoriului depus de cei 257 de credincioși din Schit Orășeni, în care îi cereau mitropolitului Teofan să pună în acord decizia civilă a instanței, prin care aceștia erau reintegrați în parohie cu nevoile lor spirituale ortodoxe, în Schit Orășeni și-a făcut apariția din nou firma de pază NEI Guard, care a încercat să îi împiedice pe credincioși să intre în biserică, blocând inițial ușa, apoi i-au lăsat să intre, aceștia fiind încontinuu șicanați de către preotul Bolohan și de către ceilalți angajați ai acestuia.
În articol vedeți un film în care preotul Bolohan citește cu gura proprie din decizia instanței, în care scrie că are obligația să administreze bunurile bisericești IN INTERESUL MEMBRILOR PAROHIEI, adică în interesul celor 257 de credincioși, care fac majoritatea covârșitoare a parohiei.
Și atunci, de ce se încăpățânează preotul Bolohan să nu facă ce trebuie? De ce nu aplică hotărârea instanței? De ce nu îl obligă mitropolitul să facă dreptate credincioșilor?

Iată petiția credincioșilor din localitatea Schit Orășeni.

 

257 de credincioși ortodocși din Schit Orășeni îi cer mitropolitului Teofan să le respecte dreptul câștigat în instanță de a fi membri ai parohiei, a folosi bunurile acesteia și a primi slujbe religioase conforme conștiinței lor antiecumeniste

Iată răspunsul preotului Bolohan, cerând unor femei să își încheie rugăciunea la icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului, pentru că „programul liturgic” s-a încheiat.

Citind din hotărârea instanței, preotul Bolohan nu își dă seama că pasajul îl încriminează, pentru că spune exact că are obligația să administreze bunurile parohiale în interesul membrilor parohiei, iar membrii majoritari ai parohiei sunt exact cei 257 de credincioși recunoscuți ca atare de către instanță.

Cum administrează preotul Bolohan bunurile în interesul membrilor parohiei, când le interzice să se roage, angajează o întreagă armată de bodyguarzi împotriva lor, le interzice accesul la locul de săvârșire a praznicelor?

 

Iată-l pe același preot Bolohan refuzând să le dea credincioșilor cheile trapezei Sfântul Sila, pe care ei au construit-0, pentru a se aduna și a-și cinsti pomenirea morților. Ce motiv a avut să facă asta, de vreme ce oamenii cereau doar să se întâlnească ei, nu să aducă alt preot?

Ce fel de preot este acela care nu are niciun respect nici măcar pentru cei adormiți, dacă pentru cei vii e clar că nu are niciun respect? Cum să încerci să siluiești conștiințele a 257 de credincioși și să încerci să îi obligi să facă ce vrei tu?

 

Iată cum o credincioasă este împiedicată să se închine la icoana praznicului, în fața căruia a fost plasat un sfeșnic, care nu are niciun rol liturgic decât acela de a-i împiedica pe oameni să se închine. Să fie doar proverbiala neștiință de carte teologică a preotului Bolohan, sau o hărțuire programată a oamenilor?

Iată, în sfârșit, cum firma de pază NEI își trimite din nou angajații, care nu manifestă niciun respect pentru cele sfinte. Îl vedeți pe angajatul de la NEI stând cu fundul pe un altar de vară, unde pe vremuri se făceau pomenirile morților, iar, dacă era nevoie, chiar Sfântul Maslu sau, cine știe, poate chiar Sfânta Liturghie.

Îi mai vedeți în filme intrând în biserică cu căciulile pe cap, fumând la poarta bisericii etc. Oare pe preotul Bolohan nu îl deranjează aceste abuzuri, aceste blasfemii? Și de unde are un preot cu 20 de credincioși bani să plătească cea mai scumpă firmă de pază din țară, împotriva noastră, a membrilor parohiei?

 


Ce fel de preot e acela care acceptă să stea în parohie cu bodyguarzi care să îl păzească de propriii credincioși?

Are mitropolitul Teofan vreun răspuns la toate aceste întrebări, sau ambiția și mândria de a încerca să distrugă orice urmă de rezistență antiecumenistă sunt mai importante decât orice, decât cele sfinte?

Reamintim că refuzul de a pune în aplicare o hotărâre judecătorească, dacă are consecință împiedicarea folosirii unui bun câștigat în instanță este faptă penală.

În plus, art. 381, alin. (2) Cod Penal: Obligarea unei persoane, prin constrângere, să participe la serviciile religioase ale unui cult ori să îndeplinească un act religios legat de exercitarea unui cult se pedepseşte cu închisoare de la unu la 3 ani sau cu amendă.

Oare nu asta face preotul Bolohan, la ordinele mitropolitului Teofan, constrângându-i pe oameni să îl recunoască ca preot, să participe la slujbele sale, în care el marturisește credința eretică ecumenistă a ierarhului, dacă vor să intre în biserica lor și a strămoșilor lor?

image_pdfDescarcă în format PDF

Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu încalcă legislația în vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului își rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

(Închide)