Vă prezint mai jos comunicatul Patriarhiei Române cu privire la persoana mea:
„Întrucât au existat unele tulburări provocate de comportamentul și activitatea desfășurată de preotul Matei Vulcănescu de la Parohia „Panaghia Odighitria” – Pireu, Grecia, în unele eparhii din Patriarhia Română, facem precizarea că Sinodul mitropolitan al Mitropoliei Munteniei și Dobrogei a luat încă din anul 2015 o hotărâre, pe care o prezentăm în extras:
Temei nr. 8825/23.07.2015 – referatul Cancelariei Sfântului Sinod – Prezentarea comportamentului și activității desfășurate de preotul Matei Vulcănescu de la Parohia „Panaghia Odighitria” – Pireu, Grecia, în unele eparhii din Patriarhia Română.
Ținând seama de concluzia referatului Cancelariei Sfântului Sinod: „primirea acestui cleric în cadrul unor evenimente bisericești sau pentru slujire aduce atingere cooperării și conlucrării dintre ierarhi dar și imaginii Bisericii Ortodoxe Române, atât în țară cât și în afara granițelor țării”;
Având în vedere intervențiile următorilor ierarhi: Înaltpreasfințitul Părinte Mitropolit onorific Nifon, Arhiepiscopul Târgoviștei, Înaltpreasfințitul Părinte Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, Înaltpreasfințitul Părinte Ciprian, Arhiepiscopul Buzăului și Vrancei și Preasfințitul Părinte Ambrozie, Episcopul Giurgiului;
În urma discuțiilor care au avut loc,
Sinodul mitropolitan hotărăște ca preotul Matei Vulcănescu de la Parohia „Panaghia Odighitria” – Pireu, Grecia, să nu fie primit în comuniune în nici o parohie, mănăstire sau schit din cuprinsul eparhiilor din Mitropolia Munteniei și Dobrogei (în cadrul unor evenimente bisericești sau pentru slujire).
Hotărârea adoptată de Sinodul mitropolitan al Mitropoliei Munteniei și Dobrogei a fost transmisă tuturor eparhiilor din Mitropolie, precum și sectoarelor Administrativ bisericesc, Exarhat și Inspectorat ale Centrului eparhial București, care au formulat o circulară pentru Arhiepiscopia Bucureștilor, trimisă în teritoriu și pusă în aplicare.” sursa: http://basilica.ro/precizarea-mitropoliei-munteniei-si-dobrogei-cu-privire-la-situatia-parintelui-matei-vulcanescu/
M-am bucurat sincer și smerit când am văzut că această excludere ca persona non grata( persoana nedorită) din cadrul Patriarhiei Române este document real și oficial, mai ales că „tulburările” le-am provocat în cadrul spațiului canonic al Bisericii Ortodoxe Romane.
Activitatea pe care am avut-o în cadrul Patriarhiei Române a fost una teologico-științifică, de susținere a ortodoxiei într-un mediu românesc viciat de erezia ecumenismului.
Această activitate a fost una canonică, cu Binecuvântarea Chiriarhilor Locurilor unde am organizat conferințe în acea perioadă de timp. Spre exemplu, cu Binecuvântarea Înaltpreasfințitului Teodosie al Tomisului am organizat împreună cu Arhiepiscopia Tomisului conferința „Mesajul învățăturii Sfântului Grigorie Palama pentru lumea contemporană” la care au participat părintele Gheorghe Metallinos, profesor emerit al Universitații Capodistriene din Atena și Decan Onorific, și domnul Dimitrie Tselenghidis, Profesor al Universitații Aristotelice din Salonic. http://www.radiodobrogea.ro/5787-pr-prof-gheorghios-metallinos-si-prof-dimitrios-tselenghidis-la-constanta/
La fel și la Iași, cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Teofan al Moldovei, deși nu am fost prezent personal, am mijlocit pentru venirea profesorilor Dimitrie Tselenghidis și pr. Gheorghe Metallinos pentru conferința organizată de Mitropolia Moldovei și Bucovinei cu tema „Probleme pastorale în contemporaneitate” unde a fost lansată și cartea „Mărturisiesc un Botez” a parintelui Gheorghe Metallinos. https://doxologia.ro/actualitate/arhiepiscopia-iasilor/pr-prof-georgios-metallinos-prof-dimitrios-tselengidis-au
Tema domnului Dimitire Tselenghidis de la Iași a fost „Credința Ortodoxă și viața bisericească”, traducerea textului scris al referatului domnului profesor îmi aparține.
https://doxologia.ro/conferinte/credinta-ortodoxa-viata-bisericeasca
Bineînțeles că temele referatelor domnilor profesori era lupta împotriva ereziei ecumeniste în special. Mai jos puteți citi textul integral al referatului domnului Tselenghidis.
Tot în Arhiepiscopia Tomisului l-am adus, cu binecuvântarea Arhiepiscopului Teodosie pe părintele Theodoros Zisis, Profesor Emerit al Universitații Aristotelice din Salonic la 29 Mai 2013, Parintele Theodoros Zisis, unul din marii profesor de Teologie Ortodoxa în domeniul Patrologiei a fost pentru Dobrogea ca un cutremur spiritual. La Mănăstirile pe care le-a vizitat a răspuns întrebarilor monahilor și a mirenilor veniți din toată țara ca sa-l asculte.
Părintele Theodoros vorbit despre sfânta și binecuvantata neascultare, despre întreruperea pomenirii episcopilor eretici, despre erezia ecumenistă, despre cipuri, despre deasa împartașire cu Trupul și Sângele lui Hristos.
Cu binecuvântarea și la invitația Înaltpreasfințitului Teodosie al Tomisului am ajutat pentru venirea în Tomis a Mitropolitului Serafim al Pireului, care a ținut predici împotriva masoneriei, împotriva ereziei ecumeniste intercreștine și interreligioase, despre cipuri și semnul fiarei, despre homeopatie ca vrajitorie. https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2014/09/24/mitropolitul-serafim-de-pireu-raspunde-la-problema-actelor-de-identitate-cu-cip-si-semnul-fiarei/
Toate aceste conferințe au rămas în istoria Bisericii Ortodoxe Române.
Au avut ca țel trezirea spirituala a Neamului Românesc din a carui familie sunt.
Aceasta a fost ultima activitate pe teritoriul Bisericii Ortodoxe Române.
Pe lângă activitatea teologico-misionară din România am mai deschis și blogul ortodoxiacatholica.wordpress.com, în care am publicat Scrisoarea I către Preafericitul Părinte Patriarh Daniel și către Sinodul Bisericii Ortodoxe Române în problema acceptarii în 1992 a dialogului de la Chambesy cu necalcedonienii( monofisiți) urmată de Scrisoarea a II-a pe aceiași problemă. Tot în acest site am publicat comunicatele Sinaxei Clericilor și a Monahilor din Grecia, dar și multe alte articole despre lupta antiecumenistă, despre întreruperea pomenirii, despre minciuno-sinodul din Creta, etc.
Deasemenea am publicat pe blogul personal(ortodoxiacatholica) Scrisoarea celor 5 Mitropoliti ai Bisericii Greciei împotriva declarațiilor eretice ale Arhiepiscopului Nifon al Târgoviștei, dar și scriosarea Mitropolitului Serafim al Pireului în care se cere condamnarea afirmațiilor Arhiepiscopului Nifon.
Sprijin pe părinții care luptă împotriva ereziei minciuno-sinodului din Creta și marturisesc toate aceste lucruri public, pe parinții care datorită marii credințe a dragostei pentru Hristos au aplicat Sfintele Canoane ale Bisericii îngrădindu-se de erezie și mă rog ca Dumnezeu să mă socotească împreună cu ei și cu toți care se mântuiesc în Biserica lui Hristos.
Pentru această activitate dar mai ales pentru venirea în România a Mitropolitului Serafim de Pireu am fost dat afară din Mitropoia Veriei, Nausei si Kampaniei, de către Înaltpreasfințitul Panteleimonos, Mitropolitul care m-a hirotonit. Acolo se pomenea Patriarhul Ecumenic.
Am fost primit în Mitropolia Pireului de către Înaltpreasfințitul Serafim.
Am fost informat că sunt acuzat de către Patriarhia Româna recent, dupa pseudo Sinodul din Creta printr-o scrisoare oficială trimisă către Sfântul Sinod al Bisericii Greciei cu alte informații eronate, neverificabile, ca să nu le spunem calomnii….
Pentru toată această activitate de tulburare a spiritelor tulburate de ecumenism am fost rasplatit!
De aceia îi multumesc Patriarhiei Române pentru aceste Medalii de Aur pe care mi le-a oferit.
Pentru mine pacătosul și cel mai mic dintre toți oamenii este o mare bucurie sufletească această recunoaștere oficială a luptei pe care cu nevrednicie încerc să o duc, încercând prin aceasta doar să îmi fac datoria de preot al lui Hristos.
Multumesc tuturor celor care au ceva negativ sau calomniator de spus împotriva mea și le urez să continuie această lucrare pe care o consider binecuvântată pentru mine cel mai păcătos și vierme om care am frica cea mai mare să nu îmi pierd sufletul datorită pacatelor și nelucrării datoriei de creștin și preot.
pr. Matei Vulcanescu
articol preluat de pe siteul ortodoxiacatholica.wordpress.com
Vă recomandăm și
Mărturisirea antiecumenistă NU este Reformă! Considerente teologice față de unele teze puse în discuție publică de către Părintele Matei Vulcănescu
Feminismul este o ideologie inspirată de legenda demoniței Lilith, „soția lui Satan”, „ruina lumii”
Botezul Domnului în Parohia mărturisitoare antiecumenistă Schit Orășeni
O altă evaluare a anului 2023
Conferință teologică la Nisporeni, Republica Moldova: Mitropolia Chișinăului este Biserica Ortodoxă canonică a Moldovei
Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu încalcă legislația în vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului își rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.
Vrednic Sunteti Sfintite Parinte!
Îl rog pe Domnul să vă răsplătească eforturile pe care le faceți pentru trezirea spirituală, duhovnicească, a românilor!
Știu, pt. că vă cunosc, că nu urâți pe nimeni.
Am convingerea că Domnul vă va face dreptate!
Nici o clipă nu mi-ați spus să nu mă duc în continuare la sfânta liturghie, mi-ați tradus cuvântul părintelui Gavril de la Cutlumuș, care ne îndemna să nu participăm la ruperea unității bisericii noastre, ci să ne delimităm, prin a nu ne împărtăși din mâna celor care susțin cu toată tăria erezia ecumenistă și nesinodul de la Creta.
Părintele Gavril ne învăța după cuvântul Sfântului Atanasie cel Mare, să luăm împărtășania de la cei care nu sunt în același duh cu erezia ecumenistă, chiar dacă nu au curajul să mărturisească public împotriva ierarhului locului, important este ca acel preot să nu fie de acord cu această erezie înlăuntrul său. Dar să nu rupem unitatea bisericii, asta s-a subliniat de mai multe ori.
Aduc mărturie că nu sfinția voastră a spus acestea de la sine, ci ați făcut-o după ce ați cerut binecuvântarea părintelui Gavril și după ce ați primit-o.
Nu înțeleg de ce ierarhii noștri nu vă invită la un dialog deschis, bazat pe argumente scripturistice, dogmatice, canonice și bazate pe Învățăturile sfinților părinți recunoscuți de Biserica Ortodoxă Română, dar și de celelalte Biserici Ortodoxe surori.
Atunci subiectele dezbătute nu ar mai fi prilej de vrajbă, ar fi adevăr și dragoste de frați!
Domnul să ne ajute să ne vorbim ca frații cei buni și să ne ajutăm unii pe alții să ne mântuim, după marea dragoste și voie a Domnului nostru Iisus Hristos!
Adevărul nu este al oamenilor, ci doar al Lui Dumnezeu. Nouă nu ne rămâne decât dragostea și milostenia față de frați.
Să mă iertați dacă am supărat pe cineva cu nepriceputul meu cuvânt!
Domnule Cârstea, va multumesc pentru cuvintele frumoase.
Eu sunt deschis dialogului și am avut intițiativa de dialog cu ierarhii Bisericii Ortodoxe Române, mulți dintre ierarhi s-au aratat deschiși. Nu toți sunt inchiși dialogului și mai bine zis comunicării în duhul pacii, al bunei voiri. Unii consideră că orice intervenție este un atac la persoana unuia sau a altuia dintre ierarhi, sau este un atac împotriva ierarhiei, ceea ce este cu totul fals. Biserica este un organism viu, nu este o structura moaartă și osificată. Ierarhia Ei este harismatică și are legătură cu despatimirea, luminarea și îndumnezeirea omului, de aceea se spunea că episcopul este omul indumnezeit, preotul este luminat si diaconul despatimit. Aceste trepte trebuie să aiba corespondent în realitatea imediată, pentru ca altfel se ajunge la o structura care nu mai are puterea de a vindeca. Iar rolul Bisericii este terapeutic, cum spune Romanides.
În privința unitații Bisericii, Mitropolitul Ierotheos al Nafpaktosului spune foarte frumos că erezia iar nu adevărul este cea care sparge unitatea Bisericii. Prin aceasta arăta că Adevarul nu trebuie trecut sub tăcere de dragul unei false unitati, unie pax romana. Vă recomand acest articol exceptional https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2017/04/14/de-dragul-unitatiierezia-iar-nu-adevarul-sparge-unitatea-ips-ierotheos-al-nafpaktosului/
Doamne ajută părinte!
Să vedeți când o să le strice Dumnezeu imaginea lor!
Se pare că au ales partea lui Iuda. Ei se fac, în momentul de față, responsabili de posibila anulare a viitorului nostru ortodox.
Au început deja să se altoiască la spinii ereziei care se aruncă în focul veșnic.
Acesta este și un semn că acest site reprezintă un pericol pentru ei.
Se tem de adevăr!
Mi-amintesc de „O mare minune din vremea noastră”, când îngerul i-arată lui Dușan osânda ce-o primesc la judecată ierarhii, preoții, etc: „În chip deosebit m-am mirat când am văzut pe cei ce trăiseră în Biserică şi mănăstiri. Este vorba de episcopi, preoţi, diaconi, călugări şi călugăriţe, care cu grozava lor înfăţişare nu se deosebeau de criminali, de iubitorii de argint, de curvari, de înşelători şi de ceilalţi păcătoşi. Cunoscându-mi gândul, îngerul mi-a zis: Nu te mira, Duşane, că şi aceştia se află împreună cu păcătoşii cei mari. Aceştia de bună voie s-au jurat pe Cruce şi pe Evanghelie că vor sluji lui Dumnezeu cu credinţă şi că vor urma calea Domnului nostru Iisus Hristos; că cu învăţătura şi cu pilda vieţii lor vor povăţui poporul ca şi sfinţii Apostoli, pe calea Domnului, ca să fie bisericile pline şi oamenii să se mântuiască. Dar ei au făcut dimpotrivă. În loc să fie pildă de urmat pentru popor cu viaţa şi purtarea lor, ei una au zis şi alta au făcut. … Prin viaţa lor de sminteală au depărtat pe mulţi oameni de bună credinţă, care veneau pentru rugăciune sau voiau să vie, dar când vedeau purtarea respingătoare a acestor clerici, părăseau credinţa, sărbătorile şi obiceiurile creştineşti. Ţine minte, Duşane, depărtarea omului de credinţă este asemenea cu uciderea. Dacă aceşti clerici aveau o viaţă vrednică de urmat, oamenii s-ar fi apropiat de Dumnezeu şi s-ar fi mântuit. Din această pricină, aceşti clerici, în afară de păcatele lor personale, s-au împovărat şi cu păcatele acelora pe care i-au îndepărtat de credinţă şi acum pe lângă cele ale lor, plătesc şi pentru ale altora. … Aceşti clerici păcătoşi au pierdut multe suflete şi de aceea Dumnezeu îi osândeşte împreună cu păcătoşii cei mari: cu ucigaşii, cu curvarii, cu iubitorii de argint şi alţi băutori de sânge. Vezi, Duşane, cum arată drepţii şi cum păcătoşii! Întocmai aşa se vor înfăţişa înaintea Domnului Nostru Iisus Hristos, la a doua venire a lui Dumnezeu, care-I va judeca după faptele lor”.
Deci misiunea ierarhilor, preoților și a celor din cinul monahicesc este de a iubi și a apăra adevărul, nu minciuna și erezia și de a fi dușmanii adevărului și ai celor ce-l propovăduiesc.
Misiunea lor este de a apăra oile, nu de a aduce lupul la stână.
Ei vor partea lor alături de Bartolomeu și ai lui.
Foarte grav!
Odată ce au semnat eresul din Creta, mintea lor se întunecă mai mult – simptome ale unei boli înfricoșătoare: EREZIA.
Cum va explicați ca dumneavoastră, român și credincios al BOR, sunteți exilat și declarat persona non grata in spațiul jurisdicțional al BOR, iar monahul Sava, de origine greacă, nu are nicio problemă, și-a făcut o grupare schismatică pe teritoriul românesc din credincioși români și nu are niciun fel de probleme cu Patriarhia? Cum explicați taina asta? E posibil ca monahul Sava să lucreze în România cu binecuvântarea BOR?
Eu cred ca atat cat suntem noi prezenti au probleme uriase. Siteul Mărturisirea Ortodoxă și Rezolutia din ianuarie si Conferinta de la Salonic sunt realitati care nu pot fi ignorate, deoarece monahul Sava poate sa ia cu sine absolut toti nepomenitorii, daca nu ne ia si pe noi este invins.
Cat timp suntem noi, acestia, vreo 10 oameni și inca vreo cateva zeci care ne sustin, in picioare lupta antiecumenista merge inainte si inca merge bine. Patriarhia stie si resimte asta.
Au daramat Radeni, strict pe mana staretului de acolo, dar inca nu au reusit nimic la Oraseni, si nu vor reusi nimic nici contra noastra.
Ieri am citit studiul acela al doctorului Depergolas cred ca se cheama, cel de la Salonic. La un moment dat, doctorul face o comparatie intre numarul mic de nepomenitori din tara sa si eroii spartani de la Termopile.
Am resimtit acea comparatie pana in maduva oaselor. Si va asigur ca si Cirusii din Patriarhia Romana o resimt.
Domnule Teolog Mihai-Silviu Chirila, dupa cum foarte bine stiti, noi nu avem o rafuiala persoanala cu cineva, si nici nu suntem impotriva ierarhiei, nu suntem nici Luther al BOR, sau altceva. Pur si simplu aici este vorba de o deviere clara de la Dogma Bisericii Ortodoxe care este promovata fara scrupule de oameni care au autoritatea episcopala. Dar autoritatea episcopala exista atata timp cat episcopul urmeaza nu numai scaunelor Apostolilor ci si obiceiurilor si credintei Apostolilor. De aceea dorinta noastra sincera este mantuirea sufletului, care nu se mai poate realiza daca exista o boala a Dogmei. O alterare a Dogmei duce la lipsa de vindecare. O Biserica fara misiune ortodoxa autentica, fara marturisire, nu mai poate vindeca pe om. Dogma eclesiologica este alterata azi in mod vizibil si pecetluita aceasta alterare in asa zisul sinod din Creta nu numai prin textul Relatiile BO cu restul lumii crestine ci prin toate textele si chiar prin modul de organizare al acestui asa zis sinod. Sa incercat formarea unei noi structuri suprasinodale in Creta care sa impuna. Ceea ce sa realizat este o parodiere a Conciliului II Vatican. Ideea de biserici nedepline rasufla din toti porii Cretei, si in general este vorba de o secularizare a Bisericii. Ecumenismul este un corp strain pe care Biserica il respinge prin cei care mai au constiinta ortodoxa. Noi tragem un semnal de alarma pentru a nu ne trezi inafara mantuirii. Biserica nu este doar o institutie pamanteasca, ea este Dumnezeu- Omeneasca si are ca si scop nu faurirea de spitale ci vindecarea sufletelor, faurirea de sfinti. Daca Biserica isi pierde menirea si episcopii nu mai isi inteleg rolul raman si ei nevindecati si nu mai au puterea de a vindeca turma, nu mai pot transmite Duh. E ca si cum am vorbi de medici care vindeca, folosesc medicamente autentice si de sarlatani care folosesc pseudo medicamente care nu pot vindeca. Medicamentul e Dogma Dreapta.
Parinte,dar cand tineati conferinta împreună cu monahul Sava si-l denigrati cu vehementa pe Pr.Arsenie Boca,iar pe facebook în fiecare zi…ce va luminat asa de bine,de sunteti pe această linie buna a nepomenitorilor pe care și eu o susțin?!
Cu monahul Sava am tinut o conferinta la Pireu, atunci cand acesta era membru al Sinaxei Clericilor si Monahilor din Grecia. Cand respecta linia antiecumenista si nu cazuse in extreme. Deasemenea am facut atunci si o serie de interviuri. Atunci cu mare drag am fost alaturi de el.
Pe pr Arsenie Boca nu il denigrez ci arat ca exista mari dubii asupra ortodoxiei lui.Dumnezeu ne-a dat discernamant si puterea de a deosebi inselarea de adevar. Pentru o mai buna informare va indemn sa cititi- Parintele Arsenie Boica. Sfant sau inselat? https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2012/11/28/parintele-arsenie-boca-sfant-sau-inselat-nu-vreau-sa-pronunt-o-sentina-ci-dor-ridic-cateva-intrebari-pentru-care-daca-parintele-arsenie-ar-fi-sfant-nu-ar-avea-de-ce-sa-se-supere-e-vorba-de-dreap/
Parerea mea despre parintele este publica! Credinta mea sincera si adanca este ca Arsenie Boca era un inselat. Nu este o denigrare ci o credinta puternica bazata pe argumente solide. Oricum nu credinta in Arsenie Boca ne mantuieste ci credinta in Hristos si Sfintii Sai rugatori pentru noi!
Nici nu ma mai mira faptul ca cei care va considera persoana non grata sunt patati si cu bube in cap
Când vrei să ieși dintr-o situație dificilă trebuie să o faci corect. Nu-i important numai să ieși, ci și modul cum ieși din ea.
O asemenea situație a creat-o pseudosinodul din Creta.
Cei din gruparea Sava-Ciprian s-au grăbit să iasă din aceasta, dar nu au făcut-o corect. Ei au ieșit, din păcate, din Biserică și s-au aruncat direct în prăpastie. Ce-au rezolvat? Numai să se vadă ieșiți?
Când va veni vremea, ca aproape toți să cadă, atunci, ieșirea din acea situație se va face corect: cu câțiva episcopi (cel puțin trei) în frunte.
Hristos nu va lăsa Biserica fără episcopi.
Vedeți că se spune că Biserica poate sta și într-un credincios ortodox. Teoretic așa este, dar practic nu va fi așa.
Să ne imaginăm că, cu o sută, două, de ani înainte de venirea lui Antihrist toți vor cădea într-o erezie și va rămâne un credincios. Ei, vă dați seama, odată cu moartea acestuia nu va mai fi Biserica. Deci, practic, până la sfărșit vor fi episcopi, nu episcop, pentru ca Biserica să existe.
Asemănător este și cu gruparea Sava-Ciprian. N-au episcop, n-au continuitate. Dacă ar avea episopi ar putea dăinui, chiar dacă ar avea învățătura greșită. Dar îi va pierde învățătura greșită. Au două rele: învățătura greșită și lipsa episcopului. Degeaba l-au găsit pe Artemie, pentru că acela nu este episcop. Și chiar dacă ieșeau din această situație cu episcopi tot nu puteau pentru că nu erau căzute toate bisericile locale și trebuiau să aibă aprobarea celorlalte, și un sinod nu era făcut, etc., etc.. Ca să fii biserică locală trebuie să ai episcopi și cine să te recunoască, alte biserici locale.
Așa incât, în momentul căderii și ultimei biserici locale, Dumnezeu va îngădui să existe cel puțin trei episcopi, un număr de preoți și credincioși care în mod corect să facă ieșirea din acea situație și astfel Biserica va exista în continuare prin ei. Sau, ei vor fi Biserica!
Cât timp va fi o biserica locală în picioare, nicio grupare nu va putea să-și aroge denumirea de Biserică.
Oricum, după câte se întâmplă acum, va fi o rupere la un moment dat, pentru că episcopii se vor certa între ei și se vor dezbina. Va fi un razboi al episcopilor, dacă pot să spun așa. Credeti că mulți dintre ei nu văd ce se întâmplă? Dar se abțin pentru că se tem să nu rupă biserica și să fie responsabili ei pentru aceasta. Dar la un moment dat se va întâmpla, chiar vrând nevrând. Și asta datorită faptului că n-au fost uniți în acționa de la început, în a lua poziție.
Cum este la noi, există pericolul căderii întregii biserici locale, deodată, pentru că toți episcopii par de a fi de aceeași părere. Asta nu înseamnă că va fi așa. Se va vedea.
Care este concluzia?
Trebuie acționat asupra episcopilor.
Iertați-mi exprimarea dacă este defectuoasă.
Am o intrebare… nepomenitorii ce episcop au? ce episcop ii pastoreste? Sau sunt fara episcop? Asteapta sa fie preluati de un episcop care sa renunte la semnatura din Creta si momentan stau in stand-by pana gasesc acel episcop? Care e situatia, ca nu inteleg.
Nepomenitorii aplica canonul 15 I-II Constantinopol ingradindu-se de episcopul care a gresit pe perioada in care acesta se afla in greseala. In acea perioada nu adera la niciun alt episcop sau alta formatiune bisericeasca paralela, nu isi fac ei o alta formatiune paralela.
Parinte Matei,nu va descurajati.Sunt de parere ca avem in fata o situatie noua:ori mergem pe principiul respectarii integritatii teritoriale ale unei eparhii din Romania lui 2018 si ramanem cuminti politic,ori mergem pe drumul ortodoxiei.Aceasta e o situatie concreta.Ce faci?Ce e de facut?Cand tie,ca ortodox ti se pune interdictie din partea ereticilor sa le calci teritoriul ca sa nu le violezi erezia e o dovada ca trebuie sa alegi:ori grija de a nu le deranja teritoriul eparhial al astora,ori ortodoxia.E momentul sa le aratam,fara frica ca in situatia in care o eparhie intreaga,mitropolie sau patriarhie e efectiv cazuta in erezie,violarea teritoriului eparhiei respective in vederea informarii credinciosilor asupra ereziei de acolo sau slujirea liturghiei in adapost ferit fara „binecuvantarea” „ierarhului” locului,sa fie limpede pt toti,nu e infractiune,nu e ingerinta.In situatia data,canoanele spun clar ca in pastoratia de acum,prioritatea nr 1 nu-l mai constituie acel acord venit din partea titularului eretic al unei eparhii pt savarsirea unei lucrari ortodoxe pe teritoriul lui,ci prioritara e ortodoxia in acest caz,fara teama.Esti acoperit de canoane si nu calci unitatea Bisericii,unitate pe care a calcat-o in picioare ereticul.
Draga Parinte Matei,nu va descurajati.Sunt de parere ca avem in fata o situatie noua:ori mergem pe principiul respectarii integritatii teritoriale ale unei eparhii din Romania lui 2018 si ramanem cuminti politic,ori mergem pe drumul ortodoxiei.Aceasta e o situatie concreta.Ce faci?Ce e de facut?Cand tie,ca ortodox ti se pune interdictie din partea ereticilor sa le calci teritoriul ca sa nu le violezi erezia e o dovada ca trebuie sa alegi:ori grija de a nu le deranja teritoriul eparhial al astora,ori ortodoxia.E momentul sa le aratam,fara frica ca in situatia in care o eparhie intreaga,mitropolie sau patriarhie e efectiv cazuta in erezie,violarea teritoriului eparhiei respective in vederea informarii credinciosilor asupra ereziei de acolo sau slujirea liturghiei in adapost ferit fara „binecuvantarea” „ierarhului” locului,sa fie limpede pt toti,nu e infractiune,nu e ingerinta.In situatia data,canoanele spun clar ca in pastoratia de acum,prioritatea nr 1 nu-l mai constituie acel acord venit din partea titularului eretic al unei eparhii pt savarsirea unei lucrari ortodoxe pe teritoriul lui,ci prioritara e ortodoxia in acest caz,fara teama.Esti acoperit de canoane si nu calci unitatea Bisericii,unitate pe care a calcat-o in picioare ereticul.
Pe ce criterii numiti eretic pe episcopul titular al unei eparhii? Daca un episcop functioneaza si invata o invatatura eretica preotii sai ii intrerup pomenirea, si predica mai departe Biserica lui Hristos. Asta nu insemna ca Sfintele Canoane ale Bisericii s-au evaporat pentru cei care apara ortodoxia si nu mai lupta respectand aceste Canoane. Daca Biserica condamna ca eretic prin Sinod anatematizand ca eretic pe un episcop, atunci acela nu mai e episcop, este caterisit, este lipsit de Harul Duhului Sfant. Acum insa toti acesti episcopi care invata erezii si raspandesc erezii si incalca canoane sunt caterisibili dar nu caterisiti. Ei sunt episcopii canonici ai acele eparhii. Bineinteles ca nu ascultam ereziile lor si nici nu incetam sa spunem adevarul, mai ales cei care i-au intrerupt pomenirea, nu mai asculta de ei, ci isi continua lupta de mentinere a ortodoxiei in eparhie, in parohie, si daca sunt dati afara din parohie intr-o casa, pentru ca este vreme de prigoana. Dar asta nu insema ca desfiintam canoanele. Faptul ca nu mai vin in spatiul canonic al eparhiei lui, asta nu insemna ca nu am sa vorbesc impotriva ereziilor si calcarilor de canoane pe care le propaga. Dar a trece ca Voda prin loboda prin eparhia lui asta nu voi face. Pentru ca nu sunt fiu duhovnicesc al acelei eparhii si nu am intrerupt pomeirea acelui ierarh in eparhia caruia m-as afla. Deci cu ce drept as incepe sa „Evanghelizez” calcand Canoanele. Ca nu cumva noi cei care ii acuzam pe ei ca incalca Sfintele Canoane sa fim noi acuzati de ei ca si noi facem la fel. Este adevarat ca episcopii si preotii ortodocsi mergeau in tinuturile unde erau episcopi eretici si propovaduiau adevarul indemnadu-i pe oameni sa se ingradeasca de ei, dar si noi facem aceasta prin internet.
Faptul ca un ierarh propovaduieste erezia nu insemna ca noi avem dreptul sa calcam Sfintele Canoane. Intradevar nu trebuie sa ascultam in sensul daca ierarhul ne cere sa nu mai propovaduim ortodoxia si sa nu mai infieram erezia si pe cel care propaga aceasta. Dar asta nu insemna ca in ordinea canonica avem dreptul sa hirotonim episcopi peste episcopul canonic cu cugetare eretica. Ce Sinod sau Canon ne da acest drept? Astept raspunsul. Ce canon ne da dreptul sa hirotonim in alta eparhie canonica un episcop sau un preot? Si ce canon ne da dreptul ca un episcop din alta Patriarhie sa hirotoneasca un alt episcop in alta eparhie? Noi putem sa rationam ca respectivul episcop propovaduieste stramb, sa cerem convocarea unui Sinod pentru condamnarea lui si Sinodul sa hotarasca ce se va face cu el. Noi putem sa ne ingradim de el, sa propovaduim adevarul, nu sa calcam Sfintele Canoane…
Iata cum am pune problema.
In trecut Marii Parinti ai Ortodoxiei pri sf sinoade ecumenice si locale au clarificat pentru totdeauna ce trebuie sa cugete si sa faca unul sau mai multi ierarhi ramasi ortodocsi in situatii exceptionale de deruta cand la carma unui grup de eparhii,mitropolii si patriarhii se afla episcopi eretici.E necesar de stiut din start ca valabilitatea unor sf canoane aduce cu sine si taria,puterea,harul Duhului Sfant.Ele reprezinta stalpul si temelia Sf Traditii in Biserica Ortodoxa si cu ele numim noi Sf Traditie A DOUA CALE A REVELATIEI DIVINE IN SF BISERICA ORTODOXA PT MANTUIREA DREPTCREDINCIOSILOR CRESTINI ORTODOCSI DE PESTE TOT.Ce spuneau Sf Parinti inainte de inceperea unui Sf Sinod?”PARUT-A DUHULUI SFANT SI NOUA”.Iata,aici e Sf Traditie,Revelatia Dumnezeiasca in lumina Sf Canoane.Acesti Sfinti nu se aflau in vreo inselare cand au statornicit exceptii de la regula respectarii autoritatilor eparhiale,pentru ca ei intampinand probleme,adica marele obstacol in calea mentinerii sau propovaduirii ortodoxiei venit tocmai de la varfurile ierarhiei eretice dovedita public care anterior de cate un sinod fusesera ortodocsi si dupa ac sinod au aderat ,in bloc si public la una din erezii condamnate deja de sinoade anterioare ecumenice.E la fel ca in legile unui stat:cand ai facut cu buna stiinta acea delapidare,tu ai stiut ca exista legea in vigoare care iti arata si in ce mod ai facut fapta,unde te incadrezi la pedeapsa si modalitatea de recuperare a prejudiciului facut.Cu aceeasi claritate sunt in vigoare si sf canoane care il taie in mod automat din autoritatea si puterea canonica pe eparhiotul eretic din clipa in care a aderat oficial,sinodal la erezie,fara ca asupra lui sa cada vreo hotarare sinodala ortodoxa ca sa-i taie drepturile de eparhiot.Desi din 2016 pana acum nu s-a intamplat ca un sinod ortodox sa faca aceasta,ereticul,in prostia lui,crezandu-se a fi legal si canonic in fruntea eparhiei,legalitate care i-a intarit-o sinodul eretic cretan ale carui hotarari in totalitate sunt nule de drept si de facto.Atunci,cum ramane cu cunostintele de drept canonic bisericesc studiate inainte de ereticul Creta?Daca raman valabile,inseamna ca ceea ce au invatat Sf Parinti pe problema metodologiilor pastorale canonice in situatii de exceptie,cand ortodoxia dogmelor are prioritate in fata organigramei eparhiale care a ramas aceeasi ca dinainte de Creta,doar ca eparhiotul si ceilalti clerici au devenit eretici intre timp,adica dupa sinodul Cretei.Reglementarile Sf Canoane stipuleaza ca tu,ca mirean,preot,monah sau episcop,nu mai ai nicio raspundere in lumina canoanelor cand intreprinzi actiuni,lucrari sfinte,luari de pozitie ortodoxa pe teritoriul ereziei,cu unicul scop al predicarii ortodoxiei,chiar fara acordul ierarhului eretic.E adevarat ca mergerea sau numirea de episcop sau preot intr-o unitate bis eretica trebuie sa se faca cu acordul multor episcopi ortodocsi ramasi!De ce asa?Pentru ca o casa nu se zideste numai cu o grinda sau cu o piatra,ar fi o tampenie, iar ca lucrul inceput cu mai multe angrenari sa duca la finalul aducator de multumire,e absolut util sa folosesti cat mai multe atelaje in ac scop.Tot asa cand vorbim de prezenta unui ierarh ortodox,indreptatita canonic,chiar fara sinod ,peste eretic intr-o eparhie,e lucru corect daca se face cu consfatuire chiar cu 2-3 episcopi ortodocsi,pt ca opera sa aiba un final bun.Asadar canoanele o spun ca daca se face cu ceva sfatuire prealabila nu e nimic ilegal in aceasta.
Cum se poate asa,sunt multe lucruri revelate de sf canoane care va sunt neclare.Putini stiu ca acestea,daca sunt bine aplicate,au fost si mai sunt „noul” COD AL BUNELOR MANIERE IN SF BISERICA ORTODOXA.Deprinzi logaritm de gandire ortodoxa si pt ortodoxie.Cu acest minunat logaritm faci fata cu succes multor situatii total opuse gandirii tale,cum e cea de fata cand toata lumea din jurul tau e eretica si tu ai ramas ortodox.E teribil cand stii ca cei multi sunt eretici iar tu,cu cei putini sunteti ortodocsi.Tocmai aici e puterea lui Dumnezeu Care vine si-ti arata prin canoane de Dumnezeu insuflate ca a sfida un ierarh eretic care nu mai are niciun statut canonic pt ca e eretic,statutul legal canonic pt situatii de exceptie l-au creat Sf Parinti cu secole in urma pt tine,ca tu sa pricepi ca in a predica ortodoxia intr-o eparhie eretica chiar ca episcop(cu sfat) si fara acordul ereticului,nu e calcare de canoane pt ca ele nu-l mai ocrotesc pe episcopul cazut in erezie.Caderea lui in erezie inseamna si caderea lui din reteaua canonica la care a fost cuplat cu Sf Parinti pana la sin cretan.Tu cand il iei de mana ca sa se cupleze iarasi cum a fost iar el refuza ca-i mai bine asa,tu nu comiti nicio faradelege daca te cuplezi in retea cu Sf Parinti in locul lui,dar de pe teritoriul lui canonic practic decuplat din sistemul de conexiune cu sf sinoade ecumenice.Cam asa vede Biserica ingerintele ortodoxului in teritoriul ereticului.Daca totul e constructiv,e semn ca legiuirile canonice genereaza acolo viata bisericeasca ortodoxa,distrusa de episcop eretic.ZIC BINE?Chiar daca acolo s-a produs un „abuz” de catre ortodocsi.Sa stiti ca canonicitatea episc eretic nu e sora geamana cu erezia lui.Dintotdeauna ii e sora vitrega.Canonicitatea Bisericii arata ca chiar de nu s-a ivit un sinod ortodox ,episcopii eretici nu mai au dreptul ,din clipa oficializarii lor pe cale sinodala,de a manui absolut niciun canon bisericcesc.Canonic vorbind,ep eretici sunt simpli oameni in cadrul unei dioceze dar fara a putea canonic sa le conduca.Sunt ca niste soferi cu mana pe volan dar fara benzina in rezervor,astfel ca masina lor poate fi condusa de orice posibil sofer care e in stare sa puna benzina pt a misca masina.
Nu mi-ati aratat nici un Canon care sa sustina ceea ce spuneti.
Sunt doar observatii logice, dar nu si inspirate de Duhul Sfant.
Din moment ce acesti episcopi au Harul Duhului Sfant si Biserica nu-i considera caterisiti ci caterisibili. Biserica vorbeste despre indepartarea de ei, ingradirea de ei, nu inlocuirea lor, atunci nu putem noi sa sarim etapele, nemaiavand rabdare. Chiar daca s-au luat hotarari eretice intr-un pseudo sinod intodeauna Biserica a combatut acel sinod eretic cu un Sinod Ortodox. Concetrarea ortodocsilor este pentru convocarea unui Sinod Ortodox care sa condamne minciuno sinodul, nu sa intervina in spatiul canonic, nici sa anuleze episcopatul respectiv, nici sa desconsidere succesiunea apostolica. Sarirea etapelor duce la schisma.