Sursa: Ebihoreanul, preluare de pe Blogul lui Bihorel
Noile acuzații de apostazie și rugăciune cu ereticii, aduse de un grup de credincioși din zona Beiușului episcopului ortodox de Oradea, pentru că a participat la începutul lunii septembrie la aniversarea a 25 de ani de când episcopul Virgil Bercea conduce comunitatea greco-catolică, l-au făcut pe Sofronie Drincec să rărească ieşirile publice.
Amenințat cu judecata Sfântului Sinod, Prea Sfințitul a evitat inclusiv să participe la înscăunarea omului său de încredere, consilierul economic Filaret Fiț, ca preot paroh în Ioșia, de teamă că o apariţie publică l-ar readuce în atenția superiorilor.
Măsura a dus la situația rară ca protopopul de Oradea, Simion Goga, să instaleze în post un prelat cu funcție superioară, Fiț fiind membru al Permanenței Consiliului Eparhial al Episcopiei Ortodoxe. Sofronie a slujit în acea zi, mai discret, la noua biserică din Băile Felix. Atras, poate, de puterea tămăduitoare a stațiunii…
Citiți și:
Episcopul Sofronie Drincec se întoarce la rădăcinile greco-catolice. Ce va face ierarhia BOR?
Petiția pentru susținerea demersului credincioșilor din Bihor pe lângă sinodul mitropolitan poate fi semnată pe această pagină: https://www.petitieonline.com/susinem_demersul_credincioilor_bihoreni_de_trimitere_in_judecat_a_episcopului_sofronie_drincec.
Vă recomandăm și
Mărturisirea antiecumenistă NU este Reformă! Considerente teologice față de unele teze puse în discuție publică de către Părintele Matei Vulcănescu
Feminismul este o ideologie inspirată de legenda demoniței Lilith, „soția lui Satan”, „ruina lumii”
Botezul Domnului în Parohia mărturisitoare antiecumenistă Schit Orășeni
O altă evaluare a anului 2023
Conferință teologică la Nisporeni, Republica Moldova: Mitropolia Chișinăului este Biserica Ortodoxă canonică a Moldovei
Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu încalcă legislația în vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului își rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.
Bine,s-o spun si pe asta.Pe la inceputul anilor 90 am fost intr-o excursie mai lunga.Pe linie cu mine era un tip mai uscativ,in blugi si-n adidasi .Era destul de retras.Pe drum am aflat ca era student la medicina.N-avea nici o treaba cu religia.Am intrat in vorba cu el.Am mai discutat despre cate-n luna si-n stele-drumul fiind lung.N-am stiut cine l-a propus pentru acea excursie,mai ales ca locurile s-au obtinut extrem de greu.Mi s-a parut ca folosea tehnici de meditatie-sau poate ca nu.La sfarsitul anilor 90 aflu ca acel personaj a ajuns episcop.????.Mi s-a spus ca era pe linie politica-sau poate ca nu.In 2008 l-am vazut la televizor si nu l-am mai recunoscut.Intr-adevar, epicureismul a dat pe de laturi,eu nemaivazandu-l din 1992.Ghici ciuperca, ce-i,cine-i?Pentru un viitor mai bun-marele si actualul canonist al Mitropoliei Ardealului a intrat la doctorat la drept canonic in 1989(era democratie?) cu media 7,la limita,-sau poate ca nu.Speranta moare ultima.-Acest comentariu este un pamflet-
Sa nu spuneti ca era episcopul Sofronie…
S-o recunoasca singur.
„Şi aceasta este viaţa veşnică: Să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi pe Iisus Hristos pe Care L-ai trimis” (In 17, 3)
Asa păstor, asa turmă!
Sofronie, „episcopul” mult-prea tăcut al greco-catolicilor, are se pare nu numai asentimentul Preotilor si staretilor, ci si a intregii turme păstorite.
Naivitate, lasitate si nestiinta, toate impreuna definesc starea turmei prostită de „episcopul”Sofronie al uniatilor , (dar cu stat de plata in BOR), care prin lanturile pe care le-a mesterit atat amar de ani cu viclenie si discursuri ecumeniste ipocrite, mizand pe slabiciunea celor din subordinea sa, si prosteala perversă cu care a ametit mintea turmei credule, i-a legat de el pe vecie!
Indiferenta, confuzia, starea caldicică a credintei, sunt elementele care caracterizeaza pleroma din Bihor, cu cateva exceptii binecuvantate.
„Unde sunt acei oameni de valoare cu putere de Sus, care sa marturiseasca Adevarul?”se intreba Cuviosul Parinte Justin Parvu.
Avand un păstor greco-catolic, si turma care il ascultă tacută, este si ea greco-catolică!
Adica a devenit apostată , schismatică, afurisită de Biserica Ortodoxă!
„Propovăduirea Apostolilor şi dogmele Părinţilor au întărit Bisericii o singură credinţă; care purtând haina adevărului, cea ţesută din teologia cea de sus, drept îndreptează şi slăveşte taina cea mare a dreptei cinstiri de Dumnezeu”.
Merită semnalată cu adancă amaraciune, in acest ocean de ecumenism care devine treptat, BOR, prezenta Mitropolitului Serafim adancit impreuna cu subalternii ierarhici, in conferinte si vecernii, in Germania, cu luteranii. Nu este prima oară, nici ultima. „Conferința a continuat cu patru prelegeri, două biblic-sistematice (Pr. Prof. Dr. Gabriel Gârdan și Past. Dr. Peter Munzert), respectiv două practice (Pr. Claudiu Nechita și Past. Peter Schwarz) care au pus în lumină valorile comune ale creștinilor evanghelici și ortodocși în….”ni se relateaza pe sit-ul Mitropoliei O.R. a Germaniei, Europei Centrale si de Nord. Ce valori comune avem cu luteranii eretici? Ce unire şi amestec să avem noi cu ei?
Să conştientizăm foarte bine că suntem în faţa unei situaţii extrem de grave, dramatice, o criza a Bisericii, care nu poate fi rezolvata in fond, nici prin discursuri, nici proteste cu penibile pancarte, nici mitinguri, nici prin jalbe la mai marii Bisericii, ci prin impreuna-marturisire, uniti prin Sfanta, Neprihanita si Iubita Ortodoxie.
Scopul Satanei nu este sa umple cerul de mucenici, ci sa nu mai fie credinciosi adevarati pe pamant, sa ii insele si pe acestia, astfel incat sa le deturneze “inchinarea” (ravna si credinta lor) in directia contrara Duhului si Adevarului lui Hristos.
Nu va exista o operatie miraculoasa, nu, nicidecum, iar raul launtric profund, care macina Biserica noastra, va invada prin metastaze madularele Trupului lui Hristos.
Nu s-a intamplat nimic cu Mitropolitul N.Corneanu, nu se va intampla nimic, nici cu minciuno-episcopul Sofronie.
Decaderea din treapta ar fi totusi, un exemplu necesar si binevenit pentru turma ratacita si toti cei cu un dezvoltat cuget ecumenist, că in BOR, sfintele canoane si Traditia, invataturile Sfintilor Parinti, fac parte din structura noastră ca neam ortodox.
Nu ar fi o vindecare in profunzime, dar ar restabili demnitatea lezată a poporului roman ortodox in fata intregii Ortodoxii.
Sa luam aminte la cuvintele Sf.Cuvios Paisie Aghioritul :”Se mantuieste numai acela care este foarte hotarat, care vrea cu adevarat, din tot sufletul sa duca aceaasta “lupta buna“. Se mantuiesc numai aceia care lupta din rasputeri “contra curentului” si nu se lasa cu niciun chip “dusi de val”, in timp ce “caldiceii”, cei care nu duc o lupta constienta si angajata, ci sunt crestini mai mult “din inertie”, repede sunt inghititi de valurile lumii si, chiar daca nu-si dau seama, ajung sa moara sufleteste, furati de un duh sau de altul, spre care au fost inclinati mai mult.”
In trecut s-a smintit pleroma, acum ce putem zice, decat ca tacerea contagioasa si vinovata a lui Sofronie, episcopul mult prea tacut al uniatilor, se resimte nu numai la nivelul Bihorului, ci si in intreaga Biserică Ortodoxă Romană.
Din pacate cel care a absolvit cu succes Facultatea de Medicina in 1993 si al carui nas de calugarie este Mitropolitul Serafim, uniti tainic cu legaturi se pare indestructibile ecumeniste, numai pot fi „doctori” tamaduitori, in „spitalul duhovnicesc”, care este Biserica lui Hristos!
Dupa Parintii Bisericii, mai ales Sf.Irineu, Biserica este totuna cu Ortodoxia si cu dumnezeeasca Euharistie. Cei trei termeni sunt sinonimi, dupa Mitropolitul Hierotheos Vlachos.
Tamaduirea euharistica se face numai in Biserica Ortodoxa. Bucuria harica „inalta sufletul pana la stele, si dincolo de ele, il atinge pe Dumnezeu si se uneste cu Dumnezeu”.
Doar in Biserica Ortodoxa , il ai pe Hristos, Izvorul nesecat al tamaduirilor.
Cum mai poti fi tamaduitor in slujba lui Hristos, ca Arhiereu, daca ai devenit episcop al uniatilor? Tu însă, care eşti doctorul şi învăţătorul aproapelui, meriţi să fii acuzat mai mult decât el. „Doctore, vindecă-te pe tine însuţi” (Luca 4, 23). Învăţătorule, caută mai întâi să înveţi tu însuţi!
Căci zice Sfântul Grigorie: „bine e să teologhisească cineva despre Dumnezeu, dar mai bine decât aceasta e să se cureţe cineva pe sine pentru Dumnezeu”. În acest spirit au învăţat toţi Părinţii Asceţi.
Se recomandă mai întâi curăţirea şi dobândirea iubirii şi doar apoi afirmarea noastră ca Filantropi, Dascăli, Păstori, Predicatori, Cateheţi! Oare nu înţelege acelaşi lucru şi dumnezeiescul Iacob, care zice: „nu vă faceţi mulţi învăţători, fraţii mei, ştiind că (noi învăţătorii) mai mare osândă vom lua” (Iac. 3, 1)? intreaba cu intelepciune Parintele Teoclit Dionisiatul.
Stire de ultima ora:
https://www.romfea.gr/ekklisia-ellados/32246-to-episimo-anakoinothen-tis-ierarxias-gia-tin-oukrania