Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Grecești sa întâlnit astăzi, luând în discuție cererea Patriarhului Bartolomeu către Preafericitul Părinte Arhiepiscop Ieronymos al Atenei de a recunoaște și de a pomeni pe primatul noii biserici naționalist ucraineană „Mitropolitul” Epifanie Dumenko.
Cu toate acestea, Sfântul Sinod nu a ales să recunoască noua biserică, ci mai degrabă să transmită această chestiune la examinarea organului administrativ suprem, Consiliului Episcopilor mai larg, care implică fiecare ierarh al Bisericii Ortodoxe Grecești, conform declarației oficiale a Sinodului.
Următoarea sesiune a Consiliului Episcopilor nu a fost încă programată.
Departamentul Bisericii Canonice a Ucrainei (avînd ca și întâistătător pe IPS Onufrie al Kievului și a Întregii Ucraine) pentru Relații Externe a Bisericilor (DECR) constată că trimiterea problemei la Consiliul Episcopilor indică faptul că Biserica Greacă este conștientă de complexitatea problemei, inclusiv lipsirea completă a „mitropolitului” Epifaniei de orice hirotonire valabilă , crescând în rândurile clericale în schismatica „Patriarhie a Kievului”.
De asemenea, DECR atrage atenția asupra faptului că, în timp ce Patriarhii Kirill și Bartholomeu sunt pomeniți în diptice, Epifanie Dumenko nu este menționat în diptice de catre Arhiepiscopul Ieronim al Atenei, și nici în declarația Bisericii Grecești ca fiind „Mitropolitul”.
Mai mulți ierarhi greci s-au pronunțat împotriva acțiunilor Constantinopolului și ale statului ucrainean în ultimele câteva luni, printre care se numără mitropoliții Nectarios din Corfu, Paxoi și Insulele Diaponțiene, Serafim de Pireu, Serafim de Kythira și Ambrose de Kalavryta.
Mitropolitul Serafim de Pireu a menționat că oricare ar fi pe viitor poziția Arhiepiscopului Atenei Ieronim, el nu va pomeni niciodată în Mitropolia Sa pe schismaticul Epifanie, dar nici pe Patriarhul Bartolomeu, pomenind încontinuare așa cum face- Pe Ierarhii Sfântului Sinod care drept învață cuvântul adevărului.
sursa http://orthochristian.com via ortodoxiacatholica.wordpress.com
Vă recomandăm și
Mărturisirea antiecumenistă NU este Reformă! Considerente teologice față de unele teze puse în discuție publică de către Părintele Matei Vulcănescu
Feminismul este o ideologie inspirată de legenda demoniței Lilith, „soția lui Satan”, „ruina lumii”
Botezul Domnului în Parohia mărturisitoare antiecumenistă Schit Orășeni
O altă evaluare a anului 2023
Conferință teologică la Nisporeni, Republica Moldova: Mitropolia Chișinăului este Biserica Ortodoxă canonică a Moldovei
Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu încalcă legislația în vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului își rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.
Să sperăm că și bisericile locale nu se vor lăsa antrenate în schisma declanșată de ereticul Bartolomeu și schismaticii ucrainieni.
Să ne rugăm, să ne rugăm și iar să ne rugăm!
Sunt care pot face și mai mult, dar aceștia sunt puțini …
Intreb si eu :Nu era normal ca in momentul inceperii razboiului dintre Rusia si Ucraina ,mitropolitul Onufrie sa intrerupa pomenirea patriarhului KIril?Numa-ntreb.
Pentru ca a inceput razboiul? Pentru acest motiv nu era niciun motiv sa intrerupa pomenirea. Daca situatia din tara i-ar fi permis-o, ar fi fost un motiv sa intrerupa pomenirea pentru ecumenismul patriarhului Kirill. Dar dupa ce vedem in Ucraina, unde o tara intreaga este data pe mana uniatilor greco-catolici, se mai poate contesta decizia mitropolitului Onufrie de a nu rupe comuniunea cu Moscova, chiar daca nu este de acord cu duhul ecumenist al patriarhului? Evident ca nu, iar cine o face nu gandeste teologic si actioneaza la niste impulsuri omenesti ale razvratirii si rafuielii, lucruri care nu au ce cauta in aceasta lupta.
Am uitat.Chiar la inceputul razboiului din Ucraina a fost un interviu la CNN cu un preot ortodox ucrainean din estul Ucrainei.Acesta spunea ca va apara Ucraina.Parca in zona era si un tanc semiingropat.Dupa inceperea razboiului a aparut o informatie ca separatistii rusi au asasinat un preot din acea zona.Atunci,chiar atunci trebuia Onufrie sa incetezae pomenirea lui Kiril.
Problema Ucraineana este clara. Sfera de influenta euro-americana preia tara numita Ucraina. In Ucraina exista populatie rusa care nu doreste sa intre sub sfera de influenta euro-americana. Rusia s-a nascut la Kiev. Istoria vorbeste de Rusia Kieviana. O mare parte din populatia ucraineana este rusa, si nu doreste sa intre in sfera euro-americana. Dar in prezent avand in vedere ca avem un stat Ucraina este firesc ca acest stat sa aiba o Biserica Autocefala. Dar nu o schisma autocefala.
Pentru ca daca avem un ” patriarh” caterisit si afurisit de Biserica, recunoscuta aceasta caterisire la nivel panortodox. Acest ” Patriarh” este lipsit de Har, el nu poate hirotoni episcopi si nu poate sluji Tainele. Insa acest ” Patriarh” Filaret creeaza o structura schimsatica in Ucraina cu autorul statului Ucrainean secularist iar acum Patriarhul Ecumenic da acestei schisme ” autocefalie” . Nu se poate acorda unei schisme autocefalie, ci numai Bisericii Canonice. Adica numai Mitropolia Kievului prin Sinodul Mitropolitului Onufrie poate cere autocefalie, pentru ca are suceesine apostolica, este parte din Biserica Ortodoxa.
ARHIEPISCOPUL CHRYSOSTOMOS AL CIPRULUI NU VA POMENI PE CAPUL UCRAINIENILOR SCHISMATICI
Aflat in pozitia de a semnala dezinformarea venită din partea Ministerului ucrainean al Afacerilor Externe, Preafericitul Părinte Arhiepiscopul Chrysostomos din Cipru a subliniat că a respins vizita propusă de „Mitropolitul” Epifanie Dumenko, șeful noii structuri schismatice ucrainene, pe care nu l- a pomenit și nu-l va pomeni la Sfânta Liturghie.
Preafericirea sa s-a întâlnit astăzi cu ambasadorul ucrainean în Cipru, Boris Gumenyuk, după care mass-media cipriotă, referindu-se la surse din ambasada Ucrainei, a raportat că Arhiepiscopul Chrysostomos a vorbit în favoarea autocefaliei în Ucraina, informează agenția greacă de știri Romfea.
Site-ul Bisericii Ortodoxe Ucrainene canonice raportează că asemenea informații au apărut și pe site-ul Ministerului de Externe al Ucrainei, precizând: „Șeful Bisericii Ortodoxe cipriote a confirmat poziția sa asupra dreptului Ucrainei de a avea propria Biserica autocefala independent și a dorit poporului ucrainean pace și bunăintelegere. ”
Romfea a contactat apoi pe Preafericitul Părinte, care a negat informațiile provenind de la ambasada ucraineană.
El a subliniat că „fiecare stat are dreptul la autocefalie și depinde de poporul ucrainean, dar, totuși, în momentul de față văd că poporul ucrainean nu s-a trezit la astfel de acțiuni”.
El a menționat, de asemenea, că „deși nu este de o importanță capitală să se ofere autocefalie, este important să nu existe o diviziune în Ortodoxie”.
În concluzie, Arhiepiscopul Chrysostomos a subliniat că a fost contactat în legătură cu posibilitatea de a vizita Ciprul ,de catre Epihanie Dumenko, cerere pe care a refuzat-o. El a subliniat, de asemenea, că nu l- a pomenit și nu-l va pomeni pe acesta la Sfânta Liturghie.
La o întâlnire cu același ambasador în septembrie, primatul cipriot „și-a exprimat îngrijorarea cu privire la ultimele evenimente din Biserica ucraineană și posibilitatea creării unei schisme care ar dăuna unității ortodoxiei”.
Cu toate acestea, Ministerul ucrainean al Afacerilor Externe a informat greșit presa,pentru a-l prezenta pe Arhiepiscopul Chrysostomos ca pe un susținător al acordării autocefalei de către Patriarhia Ecumenică schismaticilor ucraineni. Rapoartele care au făcut valuri în presa ucraineană au fost radical deosebite de cele aparute pe pagina oficială a Bisericii din Cipru.
În acel moment, primatul cipriot și-a exprimat dorința de a servi ca mediator în situația creata, deși inca de atunci a fostt clar că Patriarhia de Constantinopol nu este interesată să discute problema, ignorând avertismentul numeroaselor sinoduri, primati și ierarhi.
La începutul lunii octombrie, Arh. Chrysostomos a menționat că se opune intervenției politice în afacerile Bisericii ucrainene, cu toate ca politicienii ucrainieni au fost principalii actori ai procesului de acordare a autocefaliei.
Până în prezent, cererea Patriarhului Bartolomeu adresată fiecărui primat de a recunoaște noua structură naționalist-schismatică ucraineană și de a pomeni pe „Mitropolitul”Epifanie a fost respinsă de Bisericile poloneze și sârbe și de Biserica Antiohiană, care a cerut din nou convocarea unui sinod pan-ortodox pentru discuta problema (cu toate ca Bartolomeu a refuzat din nou). Sfântul Sinod al Greciei a refuzat să dea curs cererii lui Bartolomeu de a recunoaste „Biserica”nou-creeata,supunand-o analizei sinodale.
Potrivit unei surse informate din cadrul Bisericii din Țările Cehe și Slovaciei, Sinodul Bisericii nu va recunoaște pe schismații ucraineni, deși Sinodul trebuie să se întâlnească și să ia o decizie oficială.
Sursa :http://orthochristian.com/118512.html
”NE ASTEAPTA HAOSUL”
Preafericitul Mitropolit Sawa de la Varșovia și toată Polonia și întreaga episcopie a Bisericii Ortodoxe Poloneze s-au dovedit a fi printre cei mai înflăcărați susținători ai Preafericitului Părinte Metropolitan Onuphry din Kiev și al întregii Ucraini și a Bisericii Ortodoxe Ucrainene canonice in criza autocefaliei condusă de Patriarhia de Constantinopol,aflata in plina desfasurare.
În luna mai, Sinodul Bisericii poloneze a subliniat nevoia de pocăință din partea schismaților ucraineni înainte de a ii admite înapoi în Biserică și a militat pentru o discuție pan-ortodoxă cu privire la acordarea autocefaliei (care nu s-a întâmplat niciodată,pana acum); la sfârșitul lunii septembrie, Mitropolitul Sawa a reînnoit personal apelul pentru Pat. Bartolomeu să convoace un consiliu pan-ortodox pentru a rezolva criza ucraineană, așa cum au sustinut mai multe mai multe Sinoduri, primate și ierarhi; la 16 noiembrie, Consiliul Episcopilor Bisericii Poloneze a adoptat o rezoluție prin care clerului polonez i se interzice să aibă comuniune liturgică sau de rugăciuni cu reprezentanții Patriarhiei Kiev schismatice sau a Bisericii Ortodoxe Autocefale Ucrainiene schismatice – cele două grupuri care s-au unit în noua „Biserică Ortodoxă a Ucrainei” schismatică, pe 15 decembrie; Mitropolitul Sawa a scris o scrisoare personală de sprijin Mitropolitului Onuphrie la mijlocul lunii decembrie, după scandalul „consiliului de unificare”, pe care Constantinopolul,l-a înlăturat din postura de mitropolit canonic al Kievului; și în cele din urmă, Mitropolitul Sawa a respins în mod special cererea lui Bartolomeu de a recunoaște noua structură ucraineană și de a-și pomeni primatul, „Mitropolitul” Epifanie Dumenko, la Sfânta Liturghie, spunând că Pat. Bartolomeu a acționat necanonic și că schismații ucraineni nu au nici un har al hirotonirii.
– Preafericirea voastră, ați trimis urări și saluturi noului Mitropolit Epifanie de la Kiev?
– Nu, nu am făcut-o. Mare rău a fost făcută acestui tânăr laic, fiind numit mitropolit. În lumina legii canonice, el nu este un cleric. El nu a fost hirotonit de o biserică ortodoxă canonică.
-Cum înțeleg, Preafericite, sunteți împotriva autocefalei pentru Biserica Ortodoxă Ucrainiană?
-Nu deloc. Presa uneori fabrică astfel de lucruri provocatoare. Cred că fiecare națiune are dreptul la propria Biserică. De la început, când a apărut problema autocefaliei pentru Ucraina, am fost pentru ea, dar cu termenii adoptați în legea noastră ortodoxă.
-Ce inseamna asta? În mod diferit decât cel propus de Constantinopol?
– Potrivit canoanelor noastre, o caterisire este îndepărtată de cel care a propus-o. Schismații ucraineni care au creat Patriarhia Kievului și autocefalia au fost excluși de către Patriarhia Moscovei acum douăzeci de ani și numai aceasta are dreptul să ii redea Bisericii, nu Patriarhul Bartolomeu de Constantinopol – desigur, cu condiția ca schismații sa se pocăiasca și sa faca penitență. Mai târziu, ei pot fi hirotoniți și împreună să creeze o Biserică autocefală în Ucraina.
– Dar asta e nerealist azi.
Din păcate, probabil că este așa. Lucrurile au mers într-adevăr prea departe. Totul este mândrie, mândria lui Filaret, care a fost folosită de primul președinte al Ucrainei, Leonid Kravchuk. Din ce în ce mai mult, cred că această chestiune este doar în mâinile lui Dumnezeu. În caz contrar, nu vom ieși niciodată din această situație creată de satan. Sunt convins că autoritățile ucrainene ar trebui mai întâi să unească țara și să pună capăt războiului, și abia apoi să preia problemele Bisericii. Sunt necesare schimbări mari acolo. În Polonia, avem o relație legalizată cu statul – biserica catolică are concordatul său și avem statutele noastre care reglementează chestiunile legate de proprietate. În Ucraina, totul după regimul comunist este în mâinile statului – poate chiar să priveze Biserică de proprietatea sa. Principalul lucru, însă, este ca Biserica să fie creată prin unificarea credincioșilor. Ei ar trebui să decidă carei biserici vor să îi aparțină. Nu există o asemenea unitate astăzi în Ucraina.
– Ucrainienii cred că Biserica Ortodoxă Ucraineană a Patriarhiei Moscovei susține anexarea Crimeei și războiul din estul Ucrainei. Nu este un motiv suficient de separare de ea?
-Acestea sunt chestiuni politice. Nu mă ocup de asta.
– Preafericirea voastră, a fost poziția dumneavoastră cu privire la autocefalia ucraineană elaborată dupa o consultare cu Patriarhia Moscovei?
– Poziția noastră nu depinde de Moscova. Ne conducem noi înșine pe baza dogmelor și canoanelor ortodoxe. Acesta este cel mai important lucru pentru noi.
– La 6 ianuarie, Patriarhul Bartolomeu va înmâna un tomos Mitropolitului Epiphanie la Kiev, înființând o biserică ortodoxă legală, independentă în Ucraina. Ce urmeaza?
-Îi sfătuiesc să nu o facă. Și nu numai eu – Patriarhul Antiohiei a sugerat convocarea cât mai curând posibil a unui sinod al Bisericii Ortodoxe pentru a discuta situația din Ucraina și a găsi o soluție canonică problemei. Ar fi cel mai bine să întârzie acordarea tomosului Ucrainei ,pana se ia ia o decizie pan-ortodoxă.
– Există un fel de plan?
– Cred că Patriarhul Kirill este, de asemenea, pregătit pentru dialog. Ultima sa scrisoare către Patriarhul Bartolomeu mărturisește acest lucru. Cel puțin așa am citit-o. Mai întâi de toate, Moscova, Constantinopol și Kiev ar trebui să vorbească despre asta. Dacă găsesc o soluție, o vom accepta.
– Și dacă Patriarhul Bartolomeu nu amâna nimic, dar își îndeplinește planul, ce se va întâmpla?
– Va fi haos, așa cum este acum. Apreciez foarte mult Patriarhul Bartolomeu, îl iubesc cu adevărat, dar el s-a pus, prin propria lui dorință, într-o situație foarte dificilă; el este presat de diferitele părți. Probabil că nu are altă posibilitate decât să elibereze un tomos Ucrainei.
– Va fi nefavorabil pentru Biserica Ortodoxă Poloneză?
-Am vorbit deja despre legea canonului. Încălcarea este un precedent rău. Nu putem exclude faptul că în Polonia, unde trăiesc peste un milion de ucraineni, va apărea un grup de credincioși pentru care Filaret va încerca să-și organizeze parohiile în Polonia. Am auzit recent că Sectorul Drept* a examinat deja posibilitatea de a vizita Polonia . Haosul ne așteaptă
***
Acest interviu a fost publicat pe 6 ianuarie, dar în mod evident a fost făcut mai devreme, înainte ca Patriarhul Bartolomeu să dea lui Epifanie Dumenko tomosul autocefaliei.
*Organizatie national-terorista ucrainiana
De fapt tomosul acordat schismatilor ucrainieni,prevede ca diaspora ucrainiana sa intre sub ascultarea Patriarhiei Ecumenice.
Sursa:http://orthochristian.com/118513.html
PATRIARHIA IERUSALIMULUI AFLATA SUB PRESIUNE PENTRU A SLUJI IMPREUNA CU SCHISMATII UCRAINIENI
Alexander Drabinko și alți „episcopi” ai noii structuri ucrainene intenționează să călătorească la Ierusalim pentru marea sărbătoare a Botezului Domnului pe 19 ianuarie, iar Patriarhia Ierusalimului este sub o presiune serioasă de a oficia Sfanta Liturghie cu ei, potrivit unei surse din Patriarhie.
Drabinko este unul dintre cei doi foști ierarhi ai Bisericii canonice ucrainene care a apostazat și s-a alăturat așa-numitei „Biserici Ortodoxe a Ucrainei” la „consiliul de unificare” din 15 decembrie. Probabil că Drabinko este trimis deoarece, în calitate de fost ierarh al Bisericii canonice, se poate lăuda cel puțin cu o consacrare canonică a episcopiei, pe care majoritatea ierarhilor noii structuri nu o poate face, și astfel speră că va fi mai agreeat de ierarhii Bisericii Ierusalimului.
Până în prezent, Patriarhia nu a acceptat să primească și să oficieze slujbe cu reprezentanții schismatici, deși este greu de spus cu siguranță ce va face in viitor din cauza presiunii exercitate asupra sa din mai multe părți, inclusiv Constantinopol, Israel și America.
Cu toate acestea, se poate spune că aproximativ 80% dintre ierarhii Patriarhiei Ierusalimului susțin în principiu poziția Bisericii Ortodoxe Ucrainene canonice și a Bisericii Ortodoxe Ruse.
Noaptea trecută, Sfânta Liturghie a fost sărbătorită în Sfântul Mormânt de Arhiepiscopul Aristarchos de Constantina impreuna cu clerul din Bisericile ruse, române și georgiene. Au fost prezenți și câțiva clerici ucrainieni, iar Înaltpreasfinția Sa a întrebat cu strictețe pe toți despre jurisdicția lor, relatează Uniunea jurnaliștilor ortodocși.
***
Sfântul Sinod al Patriarhiei Ierusalimului nu a făcut declarații publice cu privire la criza ucraineană, deoarece a fost reînființat în aprilie, cu toate ca declarațiile venite din partea primatului, Preafericitul Părinte Patriarh Teofil al III-lea și alti primati au susținut Biserica canonică ucraineană și pe Preafericitul Mitropolit al Kievului și al întregii Ucraina.
Chiar înainte ca statul ucrainean să fi apelat la Constantinopol pentru autocefalie la sfârșitul lunii aprilie, Pat. Theophilos sa întâlnit cu o delegație ucraineană în Țara Sfântă, exprimându-și credința că Mitropolitul Onufrie este singurul care poate face față situației dificile in care se găsește poporul ucrainean acum.
„Dumnezeu și-a ales in Preafericitul Mitropolit Onufrie de la Kiev și toată Ucraina, persoana cea mai potrivită pentru situația dificilă în care se află poporul ucrainean acum și care va avea puterea de a depăși schisma care a avut loc în Ucraina”, a spus el.
La o intalnire cu o altă delegație a Ucrainei în septembrie, Pat. Teofilul a mentionat că interferența unei Biserici în afacerile alteia sub influența politicienilor, este un semn al tentaculelor globalizării care încearcă să pătrundă în corpul Bisericii pentru a-l distruge.
Într-o întâlnire din 2015 cu politicieni radicali ucraineni, Preafericitul Părinte Teofil a vorbit despre așa-zisa „Patriarhie a Kievului” ca fiind „frații noștri pierduți, condus de Filaret [care au căzut] de la Biserica-mamă”. Patriarhul Ierusalimului si-a exprimat sprijinul sau fata de credincioșii suferinzi ai Bisericii Ortodoxe canonice într-o întâlnire din octombrie 2016 cu o delegație a Bisericii ucrainene și de Rusalii în 2017, vorbind despre naționaliștii schismatici ucraineni care confiscă parohiile adevăratei Biserici, spunând: „Noi condamnăm în termeni cei mai categorici pe cei care comit acțiuni îndreptate împotriva parohiilor Bisericii Ortodoxe canonice din Ucraina. Nu în zadar sfinții părinți ne reamintesc că încălcarea unității Bisericii este cel mai grav păcat „.
La sfârșitul lunii august, Arhiepiscopul Theodosios de Sebastia a afirmat că Patriarhia Ierusalimului privește Ucraina ca pe teritoriul canonic al Bisericii Ortodoxe Ruse împotriva revendicărilor revizioniste ale Constantinopolului și a chemat primatele Bisericilor Ortodoxe locale să intervină pentru a găsi o solutie intre Moscova și Constantinopol. El a cerut, de asemenea, statului ucrainean să nu mai intervină în afacerile Bisericii.
Arhiepiscopul Theodosios și-a reînnoit apelul la o discuție pan-ortodoxă în această privință în octombrie, după anunțarea Constantinopolului că a reabilitat milioane de schismatici ucraineni și că a luat Ucraina ca parte a teritoriului său canonic.
În iulie 2017, în timpul unui briefing de presă la Pesterile de la Kiev din Lavra, cu reprezentanți ai mai multor biserici ortodoxe locale, Mitropolitul Timotei de Bostroi,al Bisericii Ierusalimului, a spus: „Înțelegem că au venit timpuri grele pentru Ucraina. Ne rugăm pentru prosperitatea Ucrainei și pentru unirea poporului. Biserica Ortodoxă Canonică din Ucraina sub conducerea Mitropolitului Onufrie este un simbol al unității poporului. ”
În septembrie 2018, Mitropolitul. Timotei a declarat, de asemenea, că pentru Patriarhia Ierusalimului, Biserica canonică condusă de Mitropolitul Onufrie este singura Biserică canonică din Ucraina.
http://orthochristian.com/118545.html